نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش

سلام دوستان و خوانندگان وب ، سفری را در پیش دارم  شاید نتوا نستم  وب را ابدیت  کنم، امیدوارم تا دست رسی به  نت  این آهنگ زیبا را به شما عزیزان تقدیم میکنم، تا لذت برده باشید ، برای همه شما دوستان آرزوی موفقیت میکنم ، و ما را از دعای خوب خود بی بهره نسازید .



ادامه مطلب ...

تصاویری جالب از مرد سه پا

فرانچسکو لنتینی در سال ۱۸۸۹ در خانواده ای ۱۳ نفره به دنیا آمد.او فرزند دوازدهم بود.

 هنگام تولد بدن او بسیار عجیب بود, او دارای دو پای بزرگ بود و یک پای کوچک پشت رانش که بعد ها رشد کرد و به پای سومش تبدیل شد.او به طور غیر طبیعی دو اندام تناسلی داشت.دانشمندان فکر می کنند که قرار بود این فرد دوقولو باشد ولی این فرآیند در شکم مادرش به دلایلی ناقص رخ داده و باعث این اتفاق شده است.


ادامه مطلب ...

حاج «احمد افشار» صاحب «چای احمد» درگذشت

حاج احمد افشار، صاحب «چای احمد» و یکی از افراد خیر ایرانی درگذشت. افشار که دزفولی بود، بیمارستان‌ها، مدارس، موسسات خیریه در ایران و سایر کشورهای دنیا مثل هندوستان، سیری لانکا، چچن و دیگر نقاط از خود به جا گذاشته است. 


کمتر ایرانی یافت می شود که اسم چای احمد را نشینده باشد. در منزل اکثر ایرانی‌ها چای احمد یافت می‌شود بدون آنکه بدانند صاحب آن کیست. دیروز حاج احمد افشار صاحب چای احمد که یکی از نادر خیرین ایرانی اهل دزفول است به قله ابدیت پیوست. در بین دزفولی ها و بسیاری از ایرانیان معروفیت ایشان نه بخاطر چایش که بخاطر انجام کارهای بشردوستانه اش بود. هیچ دزفولی نیست که از بیمارستان افشار که او بنیادش نهاده بود بهره مند نشده باشد. زمانی که در شهر دزفول تنها یک شیر و خورشید(حلال احمر) با حداقل امکاناتی که عمدتاً جوابگوی نیازهای درمانی بهداشتی شهر بزرگی چون دزفول و اطرافش نبود، وجود داشت، او اقدام به تاسیس اولین بیمارستان مجهز در این شهر کرد. بعلاوه یادآوری می شود که بیمارستان جندی شاپور در دوران شاه در اهواز توسط خاندان افشار مرمت شد و مبدل به آن بیمارستان معروف جندی شاپور گشت که افتخار خوزستان و ایران گردید. قبل از آن بیمارستان جندی شاپور در اهواز علیرغم سابقه تاریخی اش یک بیمارستان کوچکی با امکانات محدود بود و در ضمن بیمارستان شماره ۲ جندی شاپور در منطقه گلستان اهواز با یاری حاج احمد افشار و خانواده اش پی ریزی و ساخته شد








ادامه مطلب ...

همسرم با مرد دیگری رابطه دارد، او را طلاق می‌دهم

ایسنا : «همسرم زن زیبایی است، اما از زیبایی سیرت بی‌بهره است و با پشت پا زدن به زندگی، آینده فرزندمان را نابوده کرده است». این سخنان مردی است که با ارائه درخواست طلاق، ادعا می‌کرد زنش با مرد دیگری رابطه دارد. 
این مرد جوان با دلواپسی شدید وارد یکی از شعبه‌های دادگاه خانواده شد و با نگرانی خطاب به قاضی دادگاه گفت: سه سال از شروع زندگی‌ مشترک‌مان می‌گذرد و همسرم در حال حاضر فرزند اول‌مان را باردار است، اما او آن‌قدر بی‌رحم و سنگدل است که ارزش‌های زندگی‌مان را زیر پا گذاشته و بدون توجه به خانه و زندگی همه چیز را به نابودی کشیده است. همسرم 23 سال سن دارد و دارای ظاهری بسیار زیباست، اما علیرغم داشتن زیبایی صورت، فاقد زیبایی سیرت است به طوری که به راحتی به زندگی مشترک‌مان پشت پا زده و تمام صحبت‌های من را نسبت به خود نادیده گرفته است. 

ادامه مطلب ...

این دختر می تواند داخل بدن انسان را ببیند! +عکس

این دختری می تواند داخل بدن انسان را ببیند! +عکس

به گزارش شتاب و به نقل از هفته نامه سلامت: دختری روسی به نام ناتاشا در سال ۱۹۸۷ به دنیا آمده و هم‌اکنون در مرکز بیماری‌های خاص بیمارستان مسکو مشغول کار است.

او در برابر نگاه‌های ده‌ها پزشک متخصص و دانشمند ماهر که برای مشاهد توانایی او به روسیه رفته بودند، گفت:‌«کنار مادرم در خانه نشسته بودم که ناگهان فهمیدم چشمانم جور دیگری می‌بیند. در کمال حیرت متوجه شدم می‌توانم اعضای داخلی بدن مادرم را ببینم. بعد هم بلافاصله به او گفتم که اعضای بدنش در چه حالتی هستند و چطور کار می‌کنند. از آن به بعد دیگر چشم‌های من به حالت عادی بدن‌ انسان‌ها را نمی‌بیند، چون می‌توانم برای چند ثانیه اندام‌های درونی بدن آنها را به صورت رنگی ببینم و حتی وضعیت آنها را تحلیل کنم. من خودم نام این نوع نگاهی که دارم، دید پزشکی گذاشته‌‌ام.» ناتاشا دمکینا در سال۲۰۰۳ به لندن دعوت شد و در پی آن به نیویورک و توکیو هم سفر کرد.

ادامه مطلب ...

یک داستان عشقی شگفتی آور

هشت سال است که “رودان”، لک لک نر، هر سال برای دیدار و بودن با همسر بیمار و معلول خود، “مالنا”، 13 هزار کیلومتر پرواز می کند و به آشیانه ی تابستانی عشق خود باز می گردد!.

با فرارسیدن بهار، امسال نیز، “رودان” همانند سال های گذشته، پس از طی یک مسیر 13 هزار کیلومتری، از آفریقای جنوبی به کرواسی بازگشت تا بهار و تابستان را با “مالنا” بگذراند.  مالنا، لک لک ماده ای ست که به سبب یک زخم قدیمی قادر نیست مهاجرتی تا این حد طولانی را انجام دهد.

“استیپان فوکیک” زیست شناسی که از سال 1993 به درمان لک لک ماده می پردازد در این خصوص توضیح داد: “رودان هر سال برای دیدن جفت خود به کرواسی باز می گردد و در طول تمام این سال ها به مالنا وفادار بوده است. این هشتمین سال پیاپی است که شاهد این منظره بوده ام.”

یک بال مالنا در سال 1993 توسط یک شکارچی زخمی شد و به این ترتیب این لک لک ماده برای همیشه از پرواز باز ماند.

ادامه مطلب ...

5 دختر 19ساله آمریکایی که کار جن گیری انجام می‌دهند!

اکثر دختران در سنین نوجوانی بیشتر وقت خود را صرف خرید کردن و گردش با دوستان خود می کنند اما گروهی از دختران در امریکا وجود دارند که از مدرسه باب لارسون در رشته جن گیری فارغ التحصیل شده و به کار جن گیری و خارج کردن ارواح شیطانی از بدن افراد می پردازند!!

ساوانا، جس، کریستینا، ملانی و براین دخترانی هستند که بین 16 تا 19 سال سن دارند و پس از اینکه کشیش باب لارسون اعلام کرد که به افراد با ایمانی برای از بین بردن نیروهای شیطانی نیاز دارد، به مدرسه او مراجعه کرده و آموزش های لازم برای جن گیری و مبارزه با شیاطین را آموختند.Persianv.com At site

ادامه مطلب ...

میوه هایی که باعث سفید و شاداب شدن پوست شما می شوند!

میوه هایی که باعث سفید و شاداب شدن پوست شما می شوند!چه کسی میوه دوست ندارد؟

آنها خوشمزه اند و برای سلامتی بسیار مفید؛ میوه ها سرشار از ویتامین ، موادمعدنی و دیگر عناصر حیاتی برای بدن هستند که به کاهش وزن ، شادابی و سم زدایی بدن و بهبود سلامت پوست و مو کمک فراوانی می کنند.میوه ها باعث می شوند مو سریعتر شد کند و پوست شادابی خود را حفظ کند.


به گزارش پرشین وی ،با توجه به مضر بودن انواع سفید کننده های پوست و شیمیایی بودن تمام ترکیبات آن ، مردم رو به استفاده از مواد طبیعی می آورند. یکی از این مواد طبیعی میوه ها هستند. این روزها مردم بیشتر تمایل به استفاده از مواد طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی دارند.

اولین میوه ای که در سفید کردن پوست مفید است میوه "پاپایا " است.این میوه بیشتر در جنوب و مرکز ایالات متحده آمریکا دیده می شود. کشورهای آسیای جنوبی و آفریقا نیز از این میوه در رژیم غذایی خود استفاده می کنند.

میوه بعدی میوه "قره قاط" است.این میوه نیز بیشتر در آسیای مرکزی دیده می شود. میوه قره قاط سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به شفافیت و سلامت پوست کمک می کنند.

آخرین و مهمترین میوه ای که می توانید برای سفید و شاداب کردن پوست تان از آن استفاده کنید لیمو است.شاید یکی از قدیمی ترین و رایج ترین راه برای شفاف کردن پوست های تیره است.لیمو سرشار از ویتامین C و مواد طبیعی است که به سفید کردن پوست کمک فراوانی می کند. اسیدی که در لیمو وجود دارد باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود.

آب لیمو تازه بسیار مفیدتر و موثرتر از آبلیموهای آماده است اما باید مراقب باشید اگر پوستی حساس دارید از لیمو استفاده نکنید. بهترین زمان برای استفاده از لیمو شب است زمانیکه نور خورشید وجود ندارد. اسید موجود در لیمو باعث ایجاد حساسیت بیشتر در مقابل اشعه های مضر آفتاب می باشد.

تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی پرشین وی

دام عشق برای دختران فراری

جام جم آنلاین: دو عضو یک باند تبهکاری که با اغفال و فراری دادن دختران جوان از منازلشان آنها را زندانی و پس از شکنجه دادن از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، توسط پلیس آگاهی مشهد دستگیر شدند.

به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده اوایل هفته گذشته با شکایت مردی مبنی بر گم شدن دختر جوانش در دستور کار ماموران پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

شاکی به پلیس گفت: رفتار دخترم از مدتی پیش تغییر کرده و مدام بهانه‌گیر شده بود. او با من و مادرش مشاجره می‌کرد و دیگر حاضر به ادامه زندگی با ما نبود، تا این‌که برای خرید از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت و جستجوهایمان برای یافتن او بی‌نتیجه ماند.

به دنبال این شکایت، تحقیق در این زمینه آغاز شد تا این‌که چند روز بعد از گم شدن دختر جوان، پدر او دوباره به مرکز پلیس آمد و این بار گفت مرد غریبه‌ای در تماس با خانه‌اش ادعا کرده است از محل نگهداری دخترش خبر ‌دارد و در صورتی اجازه ملاقات با او را می‌دهد که ابتدا یک میلیون تومان پرداخت کنم و در غیر این صورت فرزندم را به مکان دیگری انتقال می‌دهد و دیگر نمی‌توانم با او دیدار کنم.

ادامه مطلب ...

هشت راه برای تقویت حافظه

1-مکالمه و حرف زدن 

هنگامی که شما با یک نفر مشغول صحبت کردن هستید، احساس رضایتمندی می کنید. تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان راجع به انواع مختلف ارتباطات کلامی و اثر آنها بر روی مغز انجام گرفته است. این تحقیقات نشان داده که صحبت های منفی هیچ فایده ای ندارند. در حالی که اگر مکالمه ای مفید صورت گیرد، افراد مکالمه کننده عملکرد اجرایی و ادراکی خوبی را به دست می آورند و این عملکردها همان حافظه می باشد. 

تحقیقات دیگری بر روی مکالمات سودمند و معنی دار انجام شد و محققان به این نتیجه رسیدند که فرد مکالمه کننده بیشتر سعی می کند که فکر طرف مقابل را بفهمد و حتی صحبت های بعدی را حدس بزند که این کار باعث تحریک منطقه ای در مغز می گردد که وابسته به حافظه است. 

ادامه مطلب ...

دستگیری ۹ زن و مرد در پارتی شبانه

خراسان : ۷ مرد و ۲ زن که در یک آپارتمان مسکونی اقدام به برگزاری پارتی می کردند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، تعدادی از اهالی یکی از مجتمع های مسکونی شهرک غرب مشهد در تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰ از رفت و آمد مشکوک چند زن و مرد ناشناس به داخل یک آپارتمان مسکونی و برپایی مجلس پارتی خبر دادند.

گروه های گشت و عملیات کلانتری ۲۰ مشهد به محض دریافت این گزارش بلافاصله هماهنگی های لازم را با مقام قضایی به عمل آوردند و محل موردنظر را به طور ضربتی مورد بازرسی قرار دادند.

در این عملیات ۷ مرد و ۲ زن دستگیر شدند و یکی از متهمان که قصد داشت از طریق راه پشت بام فرار کند نیز دچار شکستگی استخوان دست شده است. گردانندگان پارتی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

قتل مردی که با زن و نامزد دو مرد دیگر رابطه داشت

شرق : دو مرد که به طور اتفاقی برای کشتن یک نفر با هم همدست شده بودند، در جلسه محاکمه اتهامات‌شان را قبول کردند.

این پرونده از آذر سال 85 با کشف جنازه مردی جوان در اطراف شهرستان لار استان فارس به جریان افتاد. کارآگاهان وقتی از وجود این جنازه مطلع شدند به محل جرم رفتند و به بررسی شواهد و سرنخ‌ها پرداختند. با توجه به جراحت‌هایی که روی سر مقتول وجود داشت، مشخص شد این مرد به نام یحیی بر اثر اصابت ضربات جسمی سخت به سرش جان باخته است. از سویی رد یک موتوسیکلت نیز در صحنه جرم وجود داشت. کارآگاهان با توجه به آثار و علایم موجود به این نتیجه رسیدند که یحیی توسط فرد یا افرادی آشنا با اختیار خودش به آنجا کشیده شده و سپس قاتل یا قاتلان در یک لحظه وی را غافلگیر کرده و بدون اینکه به او فرصت دفاع بدهند، این جوان را از پا درآورده‌اند.

افسران جنایی که پی برده بودند این جنایت نه با انگیزه سرقت، بلکه به دلایل شخصی و خصومت به وقوع پیوسته است به تحقیق درباره زندگی خصوصی این مرد پرداختند و با به دست آوردن سرنخ‌هایی به مردی به نام جواد مظنون شدند و او را بازداشت کردند.

ادامه مطلب ...

۳۷ ضربه چاقو، پاسخ مرد معتاد به "فحاشی" زن جوان

خراسان : مرد معتاد وقتی در یک میهمانی و مقابل حاضران از سوی همسرش مورد فحاشی قرار گرفت، تصمیم به قتل او گرفت و ۷۰۰ کیلومتر دورتر این تصمیم را عملی کرد.به گزارش فارس، عصر ۱۱ فروردین امسال، مأموران پلیس آگاهی شهرستان رباط کریم از طریق مرکز فوریت های پلیسی از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یک خانه باخبر شدند.مأموران با حضور در محل حادثه با جسد زنی به نام نرگس روبه رو شدند که بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.با توجه به اظهارات شاهدان حادثه که فرزندان مقتول بودند، مشخص شد زن بعد از درگیری با شوهرش فیصل، به قتل رسیده و فیصل هم از محل گریخته است ادامه مطلب ...

معرفی یک لپ تاپ نورسیده از خانواده اچ پی مدل dv6-6169 + قیمت

بازاردیجیتال- مدل DV6-6169 نوتبوک جدیدی از سری Pavilion است.این نوتبوک از رده نوت بوک های 6/15 اینچی است که به علت مجهز بودن به نمایشگر بزرگ برای کار طولانی مدت، کارهای گرافیکی و بازی مناسب است.

ظاهر زیبای برنزی رنگ و ساخته شده از آلومینیوم این نوت بوک زیبایی خاصی به این نوتبوک داده است. علاوه بر این نوت بوک مذکور دارای نقوش زیبایی روی بدنه است. نوتبوک جدید hp به پردازنده intel core i5، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسک 500 گیگابایتی مجهز است.تجهیز به کارت گرافیکی ATI Radeon صفحه نمایش 6/15 اینچی از نوعHigh Definition Bright View، اپتیکال درایو LightScribe SuperMulti DVD±RW Double Layer Support ،بلوتوث داخلی، کارت خوان، وبکم و... از سایر ویژگی های این لپ تاپ است.
به طور کلی، تجهیز به بدنه فلزی، نمایشگر بزرگ و روشن، تجهیز به پورت USB3، پردازنده، رم، هارد دیسک و کارت گرافیکی قدرتمند، ورودی ها و خروجی های متعدد و مفید، ماوس پد بسیار بزرگ و حساس، امکانات ارتباطی اتصال به شبکه مناسب، باتری لیتیومی با کارکرد خوب از ویژگی های مثبت این لپ تاپ است. لپ تاپ مذکور با قیمت یک میلیون و 110 تا یک میلیون و 115 هزار تومان به بازار عرضه شده است.