نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

+ ....کمی تفکر


مرد بیکاری برای آبدارچی گری در شرکت مایکروسافت تقاضای کار داد. رئیس هیات مدیره با او مصاحبه کرد و نمونه کارش را پسندید.سرانجام به او گفت شما پذیرفته شده اید.

آدرس ایمیل تان را بدهید تا فرم های استخدام را برای شما ارسال کنم.مرد جواب داد : متاسفانه من کامپیوتر شخصی و ایمیل ندارم.رئیس گفت امروزه کسی که ایمیل ندارد وجود خارجی ندارد و چنین کسی نیازی هم به شغل ندارد.

مرد در کمال ناامیدی آنجا را ترک کرد. نمی دانست با ده دلاری که در جیب داشت چه کند.تصمیم گرفت یک جعبه گوجه فرنگی خریده دم در منازل مردم ان را بفروشد. او ظرف چند ساعت سرمایه اش را دوبرابر کرد . به زودی یک گاری خرید. اندکی بعد یک کامیون کوچک و چندی بعد هم ناوگان توزیع مواد غذایی خود را به راه انداخت.

او دیگر مرد ثروتمند و معروفی شده بود. تصمیم گرفت بیمه عمر بگیرد. به یک نمایندگی بیمه رفت وسرویسی را انتخاب کرد. نماینده بیمه آدرس ایمیل او را خواست ولی مرد جواب داد ایمیل ندارم. نماینده بیمه با تعجب پرسید شما ایمیل ندارید ولی صاحب یکی از بزرگترین امپراتوریهای توزیع مواد غذایی در آمریکا هستید. تصورش را بکنید اگر ایمیل داشتید چه می شدید؟ مرد گفت احتمالا آبدارچی شرکت مایکروسافت بودم///////

بهبود افسردگی ظرف چند ساعت

 

 بهبود افسردگی ظرف چند ساعت 

این پژوهش جدید نشان داده است که داروی کتامین می‌تواند ظرف چند ساعت افسردگی را که طی چندین سال درمان جایگزین، علاج ناپذیر مانده، درمان کند.دانشمندان در یک تحقیق جدید ادعا کرده‌اند که مصرف یک دوز داروی «کتامین» برای خلاص کردن مردم از شر افسردگی اثر معجزه آسیایی دارد که ظرف چند ساعت پس از مصرف تاثیر می‌کند و اثر آن تا بیش از یک هفته ادامه می‌یابد.این دارو قدیم‌تر بعنوان یک داروی بیهوشی برای جانوران و در برخی از موارد نیز برای انسانها استفاده می‌شده است.این پژوهش جدید نشان داده است که داروی کتامین می‌تواند ظرف چند ساعت افسردگی را که طی چندین سال درمان جایگزین، علاج ناپذیر مانده، درمان کند.به گزارش دیلی میل، اکثر داروهای ضد افسردگی که در حال حاضر برای این اختلال روانی تجویز می‌شوند برای اثرگذاری به چندین ماه یا سال مدت نیاز دارند و هر روز باید مصرف شوند.اما دانشمندان کشف کرده‌اند: موشهایی که از این دارو مصرف می‌کنند، علائم رفتارهای افسردگی در آنها ظرف چند ساعت پس از مصرف کتامین متوقف می‌شود.در پژوهش مشابهی که از سوی مرکز سلام روان کانکتی کات در آمریکا انجام شد، همچنین محققان دریافتند که 70 درصد از بیماران افسرده که از سالها درمان با داروهای افسردگی معمولی به نتیجه نرسیده‌اند با مصرف این دارو ظرف چند ساعت بهبود پیدا می‌کنند. با این حال محققان معتقدند که مطالعات بیشتر روی این دارو باید انجام شود.

http://mahin.blogsky.com/

راه‌های مقابله با بد‌‌خوابی

طبق نتایج یک نظرخواهی در آلمان حدود یک دوم زنان و یک چهارم مردان از مشکل بی‌خوابی یا بد‌خوابی رنج می‌برند. روان‌پزشکان راه‌هایی مانند قدم زدن شبانه و گوش دادن به موسیقی ملایم را برای مقابله با بدخوابی توصیه می‌کنند.انجمن آلمانی "پزشکان اعصاب و روان‌پزشکان در اینترنت" در مقاله‌ای تحقیقی، راه‌هایی را برای مقابله با بدخوابی توصیه کرده است.طبق برآورد این انجمن، انسان تقریبا یک سوم عمرش را در خواب به سر می‌برد. زندگی سالم و پرحرکت بدون استراحت شبانه ممکن نیست. سیستم ایمنی بدن هنگام خواب نیروی جدید ذخیره می‌کند.


ادامه مطلب ...

شکنجه اسفناک دختر ۸ ساله توسط ناپدری


دختر ۸ ساله ای به فجیع ترین وضع توسط ناپدری مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته و هم اکنون در بیمارستان بستری است.
دکتر کامران آقاخانی متخصص پزشکی قانونی بیمارستان حضرت رسول  با اعلام این خبر در گفتگو با مهر اظهارداشت: این دختر ۸ ساله شب گذشته توسط اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری منتقل می شود.

وی با عنوان این مطلب که مسئول فنی بیمارستان مطهری نیز هستد، افزود: متاسفانه به علت شکستگیهای متعدد از ناحیه دست و سر، ناگزیر شدیم این دختر را به بیمارستان حضرت رسول (ص) اعزام کنیم.

آقاخانی در تشریح وضعیت این دختر ۸ ساله گفت: موارد کودک آزاری زیادی را شاهد هستیم اما وضعیت این دختر قابل مقایسه با سایر کودک آزاریها نیست. شدت آزار و شکنجه او به قدری دردناک است که قابل شرح نیست.

این متخصص پزشکی قانونی با اشاره به شکستگی دو ساعد و سر این کودک، افزود: آثار شلاق و سوزاندن سیگار در نقاط مختلف بدن این دختر ۸ ساله به وضوح دیده می شود به طوری که جای سالمی در بدن او مشاهده نمی شود.

وی افزود: این دختر به ما گفته است که با مادر معتاد و ناپدری اش زندگی می کند و ۴ روز است به او غذا نداده اند.

آقاخانی با تاکید بر انعکاس چنین فجایع دردناک و آزار دهنده ای گفت: از رسانه ها می خواهم که در مقابل این قبیل کودک آزاریها از خود واکنش نشان دهند و مسئولان مربوطه نیز با افراد خاطی به شدت برخورد کنند.

وی با اشاره به شکستگی سر و دو ساعد این دختر ۸ ساله، از انجام تصویربرداری و معاینات دقیق برای درمان شکستگیها و سوختگیها خبر داد و افزود: وضعیت به قدری فجیع است که باور آن برای هیچ کس وجود ندارد و نمی توان گفت که فردی که او را آزار داده است، خلق و خوی انسانی دارد.

این دختر ساکن یکی از محلات جنوب تهران است که توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی به بیمارستان منتقل شده است.

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=31630

هنروفرهنگ غنی سیستان و بلوچستان پایتخت ایران را مبهوت کرد...

(بازدید استاد شجریان از هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان)

.

به گزارش مسکوتان آنلاین خانه هنرمندان ایران و برج میلاد تهران این هفته خانه هنرمندان بلوچ و سیستانی بود و هر رهگذری را به خود جذب کرد و به رسم این قوم  مهمان نوازی کرده. ذرق وبرق سوزن دوزی هایی که حکایت از مهتاب خانم های متعدد در بلوچستان دارد.سفال بی بدیل کلپورگان و اولین انمیشن جهان در سیستان و هنرنمایی گروههای متعددد هنری که دغدغه های قوم بلوچ را بر روی سن به اجرا درمی آوردند.

همچنین سیستانی هایی که چون اجرای اسطوره هایشان شمشیر را به رقص در می آوردند و نمایش فیلمهایی که مخاطب را از قید زمان و مکان رها کرده و او را به آغوش سیستان و بلوچستان می برد منجمله فیلم حماسه تیس که مستند جدید از محمد علی هاشمزهی است که برای اولین باراکران عموم شد حماسه شیری از شیران بلوچستان میر جییند و فرزند دلاورش حمل را به بهترین شکل روایی به تصویر کشید و آرشه سرود (قیچک) استاد زنگشاهی و صدای مسحور کننده استاد ماشاالله بامری صدای ظریف و پر احساس( بنجو) که با دستان هنرمند استاد عمر سامی معنی می گرفت واشعار صمیمی و آهنگهای پر احساس گروه فرخی سیستانی و گرمی نفس استاد  .، ادامه مطلب  را در قسمت ادامه  ببینید ،،،،،،


ادامه مطلب ...

۱۰ اختراعی که دنیا را تکان داد

موزه ی علوم لندن از 10 کشف و اختراع مهم که دنیای علم را تغییر دادند، نگهداری میکند. دانستن اینکه چه چیزی تا به حال توانسته پیشرفت و تغییری شگرف در علم به وجود آورد، بسیار هیجان انگیز است. پس این مطلب را از دست ندهید.

سفینه آپولو 10

آپولو 10 چهل سال پیش به عنوان یک نمونه آزمایشی برای اولین بار با 3 سرنشین به سمت ماه سفر کرد تا با بررسی شرایط، راه را برای آپولو 11 باز کند. آپولو 11 توانست به ماه برسد. آپولو 10 ( به عنوان اولین سفینه ای که توانست از جو خارج شود ) راه را برای ما باز کرد، تا با عظمت دنیای بی انتها آشنا شویم.


ادامه مطلب ...