نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

شارژ تلفن همراه و لپ‌تاپ با حرارت بدن با مبدل جدید

شرکت فوجی‌فیلم در یک ابداع جدید برای تامین نیروی تلفن همراه و دستگاههای شخصی دیگر از حرارت بدن، دست به ساخت یک فیلم سبک زده که به پوست چسبیده و انرژی حرارتی ساطع شده از بدن را برای تبدیل به برق جمع‌آوری می‌کند.
 
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این دستگاه موسوم به «مبدل ترموالکتریک» بدین معنی است که به زودی می‌توان تلفنهای همراه هوشمند را بدون نیاز به منابع برق شهری و تنها با استفاده از انرژی بدن خود شارژ کرد.
 
همچنین با کمک پنل‌های خورشیدی برای تاثیرگذاری بهتر این تبدیل از این ژنراتور می‌توان برای شارژ دستگاههای الکتریکی بزرگتر مانند لپ‌تاپ و کتاب الکترونیکی استفاده کرد.
 
مخترعان همچنین امیدوارند که علاوه بر تامین نیروی زندگی در حال پیشرفت انسان، بتوان از این دستگاه به صورت لباس برای بیماران به منظور شارژ کردن دستگاههای پزشکی آنها بهره برد.

این ماده آلی پلیمری توسط شرکت فوجی فیلم با همکاری موسسه ملی علوم صنعتی پیشرفته و فناوری ژاپن ساخته شده است.

این ماده می‌تواند تغییر دمایی حتی یک درجه سلسیوس را از محیط اطراف شناسایی کند. این قابلیت بدین معنی است که این دستگاه به محض لمس پوست می‌تواند برق تولید کند.

محصولات آلی مشابه در گذشته تولید شده اما این ماده جدید بسیار کاربردی تر از مبدلهای ساخته شده پیشین است. همچنین می‌توان آنرا در یک دستگاه چاپ نیز تولید کرد که به معنی امکان تولید آن در اندازه‌های دلخواه است. این ماده همچنین منعطف است از این رو می‌توان آنرا در اطراف بخشهای مختلف بدن پیچید.

دستگاه جدید فوجی‌فیلم در نشست نانوتک 2013 در توکیو رونمایی شده که به معرفی جدیدترین ابداعات و دستگاههای جهان می‌پردازد.

این ماده تنها دستگاه جدید فوجی‌فیلم که در این نشست رونمایی شده، نبوده و همچنین بلندگوهای جدید این شرکت با قابلیت لوله شدن نیز در آن به نمایش درآمد.

فوجی‌فیلم قرار است جزئیات بیشتر را در مورد دستگاه در شصتمین نشست انجمن فیزیک کاربردی ژاپن در بهار 2013 که در ژاپن برگزار خواهد شد، ارائه کند.

احتمال فعال شدن اَبَر آتش فشان های غول آسا در کره زمین

رادیو فردا : کره زمین، مهد حیات شناخته شده در منظومه شمسی و خانه ما انسان ها برخلاف ظاهر آرام خود درون جوشانی دارد و آنقدر همه چیز را «زیرپوستی» رد می کند که، ناچار، هر چند میلیون سال دمل های غول آسای مخفی اش می ترکد و اَبَر آتش فشانی غول آسا مناطق وسیعی از سطح قابل زیست زمین را از هرگونه نشانه زندگی پاک می کند و نقطه سرخط!
 
به گزارش سایت آمریکایی «ان پی آر»، این آتش فشان های عظیم هیچ شباهتی به انواع آتش فشان های معمولی اقصی نقاط جهان نداشته و به محض فعال شدن، یک نفس، تا هزاران سال به فعالیت خود ادامه می دهند. به ندرت اتفاق می افتند اما وقتی یکی از آنها سرباز کند بهتر است «خیلی جدی به فکر کوچ از خانه و کاشانه خود در این سیاره باشیم.»
 
خاکستر و گازهای آتش فشانی ناشی از خشم فروخورده زمین بیشتر موجودات زنده را در شعاع وسیعی از مساحت سطح این کره خاکی محو و شرایط زمین را به حالت اولیه آن بازنشانی (ریست) می کند: زمینی خالی و جوشان بدون اثری از آثار حیاتی که در طول میلیون ها سال، ذره ذره به این سطح از تکامل رسید.
 

ادامه مطلب ...