نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

جزییاتی از زندگی اشرافی رهبر کره شمالی

جزییاتی از زندگی اشرافی رهبر کره شمالیستاره سابق بسکتبال آمریکا سبک زندگی رهبر کره شمالی را به یک "مهمانی هفت ستاره" با سرو دائمی مشروبات الکلی، گردش با جت اسکی و قایق‌های تفریحی لوکس توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، "دنیس رادمن" 52 ساله، ستاره سابق بستکتبال آمریکا ماه دسامبر برای دومین بار به مدت هفت روز به کره شمالی سفر کرده و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به عنوان یکی از دوستان خوبش توصیف کرد.
 
ادامه مطلب ...

کشف اولین ستاره دنباله دار در بیابان های مصر

پژوهشگران آفریقای جنوبی ادعا کرده اند شواهد قطعی یافته اند که حاکی از اولین مورد سقوط ستاره دنباله دار در ٢٨ میلیون سال پیش در کره زمین است. دانشمندان می گویند این کشف هیجان انگیز در مناطق روستایی مصر می تواند از اسرار بیشتری از کهکشان پرده بردارد.

  ادامه مطلب ...

سشوارها بی صدا می شوند/ صدای خشک کردن موها به تاریخ پیوست

سشوارها آخرین گجتهای خانگی هستند که با رویکردی جدید به شکل خاموش و بی صدا عرضه می شوند و به زودی خشک کردن موهای خیس با سرو صدا به یک تاریخ می پیوندد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جیمز دایسون مخترع جاروبرقی های بدون کیسه طرحهای خود را برای عرضه سشوار دستی که دارای یک محفظه جدا شونده است ارائه کرد.

جیمز دایسون که برای اختراع جاروبرقی های خود به شهرت رسیده اخیرا رو به ساخت فن های بدون پره آورده که به آن " ایربلید" (airblade) گفته می شود.

طرح اولیه این سشوار تاحدی چگونگی کارکرد آن را مشخص می کند. این طرح نشان می دهد که هوا از دو محفظه جریان داشته و از مقابل دستگاه عبور می کند.

این فن بدون پرده یکی از دستگاه های بدون صدا است و به زودی به سشوارهای بدون صدا تبدیل می شود چرا که صدای آن در نهایت به 75 دسیبل می رسد.

جیمز دایسون معمولا طراحی های خود را به صورت راز نگاه می دارد و طرح اختراعات وی به دقت محافظت می شود، حتی وی اخیرا یک مبارزه حقوقی با سامسونگ بر سر یکی از اختراعات خود داشت.

  ادامه مطلب ...

نرم افزار قفل شدن اجباری تلفن همراه در صورت نخوابیدن کاربر!

محققان برنامه نرم افزاری جدیدی را طراحی کرده اند که در زمان تعیین شده برای خواب، تلفن همراه کاربر را به مدت دو ساعت قفل می کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نرم افزار «می خواهم زودتر بخوابم» (I want to sleep early) با هدف توجه به سلامت کاربران تلفن همراه و سایر گجت های دیجیتال طراحی شده است.

کاربر در ابتدا ساعت مشخصی را تعیین می کند؛ تلفن همراه با رسیدن به این ساعت هر پنج دقیقه یکبار زنگ هشداری را به صدا در می آورد و از کاربر می خواهد که دکمه خواب (sleep) را بر روی صفحه نمایش فشار دهد.

با فشار دادن این دکمه، تلفن همراه به مدت دو ساعت قفل می شود و کاربر دیگر قادر به استفاده از دستگاه خود نخواهد بود.

هدف از طراحی این برنامه نرم افزاری، جلب توجه کاربران جوان بویژه دانشجویان به حفظ سلامتی، خواب مناسب و به موقع اعلام شده است که می تواند حتی به حل مشکل استفاده از تلفن همراه در بستر خواب نیز کمک کند.

این نرم افزار از ماه آگوست (مرداد ماه) برای گجت ها با سیستم عامل اندروید عرضه شده است. 
 

کند شدن روند پیری با کشف ساعت بیولوژیکی دی‌ان‌ای بدن


دانشمندان انگلیسی موفق به کشف یک ساعت بیولوژیکی دی‌ان‌ای شده‌اند که امید دارند بتوانند از آن برای کاهش روند پیری و مبارزه با سرطان استفاده کنند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ساعت دی‌ان‌ای به مقایسه سن بیولوژیکی بافت بدن با سن عادی انسان می‌پردازد.

این ساعت در درون ژنوم‌هایی کشف شده که ساختار کامل ژنتیکی فرد هستند و ممکن است بتواند به دانشمندان در کشف دلیل پیری انسان و شناسایی روشی برای کندتر کردن آن کمک کند.

بر اساس یافته‌های دانشمندان، بافت سالم پستان زنان دو تا سه سال پیرتر از سایر بافتهای بدن است. این در حالیست که بافت نزدیک به تومورها 12 سال پیرتر و خود بافت تومور 36 سال پیرتر بودند.

این یافته‌ها می‌تواند به کشف دلیل رایج بودن سرطان پستان در زنان و اهمیت زیاد سن به عنوان عامل اصلی خطر برای بسیاری از سرطانها در هر دو جنسیت کمک کند. 
 

ادعای هولناک یک متهم: 15 کودک را کشته‌ام

ادعای هولناک یک متهم: 15 کودک را کشته‌ام/ دختر تن فروشی را کشتم و قسمتی از بدنش را خوردم! + توضح ناجا
روزنامه شرق  : مردی که به‌دنبال سوء‌ظن ماموران پلیس شهرری دستگیر شد در همان بازجویی‌های اولیه ادعای عجیب و هولناکی را مطرح کرد و گفت 15کودک را به قتل رسانده است. ادعای این مرد ثابت نشده و هنوز مدرکی که گفته‌های او را تایید کند به دست نیامده ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که وی به بیماری روانی مبتلا باشد به همین دلیل تحقیقات از متهم آغاز و متهم برای بررسی سلامت روانی به پزشکی‌قانونی نیز معرفی شده است.
 
ادامه مطلب ...

نخستین آپارتمان شناور جهان ساخته می‌شود


«کوئن اولتیوس» و همکارانش از یک استودیو طراحی در هلند آپارتمانی را برای شرکت توسعه‌دهنده ONW/BNG GO طراحی می‌کنند که نخستین آپارتمان شناور جهان لقب خواهد گرفت.


به گزارش ایسنا، پروژه ساخت این آپارتمان Citadel نام دارد و شامل مجموعه‌ای از آپارتمان‌های با توسعه لوکس و مدرن خواهد بود.

اجرای این طرح که اوایل سال آینده میلادی آغاز می‌شود، شامل 60 واحد در یک آرایه با تراکم بالا است و چنین پروژه‌ای به معنای توقف تعدادی از طرح‌های دفاعی در مقابل سیلاب است.

به گفته اولتیوس، هلند دارای سه هزار و 500 قطعه زمین پست (زمین‌های با ارتفاع پایین که با سدهای مصنوعی محافظت می‌شوند) است که زیر سطح دریا قرار دارند و با پمپاژکردن آب، خشک نگه داشته می‌شوند.

  ادامه مطلب ...

نتایج نظرسنجی ایسنا : 75 درصد ایرانی‌ها به نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1+5 امیدوارند

نتایج نظرسنجی ایسنا نشان داد که 75 درصد ایرانی‌ها به نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1+5 امیدوار هستند.

به گزارش ایسنا، مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 در حالی در ژنو به‌ پایان رسید که همه طرف‌ها از این مذاکرات ابراز رضایت کردند و معتقد بودند با مذاکرات پیشین تفاوت داشته و احتمالا نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

ایسنا پیش از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو از مخاطبان خود پرسیده بود که "تا چه اندازه به مثبت بودن نتایج مذاکرات ژنو خوش‌بین هستید؟".

  ادامه مطلب ...

لباسهای ضد گلوله شیک شرکت کلمبیایی + عکس

 تا به حال تمامی جلیقه های ضدگلوله ای که ساخته شده است همگی ضمخت و سنگین بوده اند همچنین باید روی لباس آن را می پوشیدند و جلوه زیبایی نداشت و حتی سارقین نیز متوجه جلیقه ضد گلوله می شدند.

یک کمپانی کلمبیایی که دفتر اصلی آن ها در پایتخت این کشور یعنی بوگوتا قرار گرفته است این روزها روی لباس های ضد گلوله شیک و زیبا کار می کند.

این لباس ها که تیپ افراد را حفظ می کنند قابلیت مقابله با ضربه های چاقو یا تیر سلاح هایی مانند: کلت 9 میلی متری یا مگنوم 44 را دارد.

این لباس ها تا به حال به 18 کشور دنیا ارسال شده است و حتی افراد مختلف و معروفی نیز در دنیا بوده اند که هنگام سخنرانی ها از این لباس ها به تن کرده اند. این لباس های ضد گلوله به هیچ عنوان نشان نمی دهند که ضد گلوله باشند.

این لباس های شیک به مانند کت و شلوار یا تی شرت های ساده تولید شده اند اما به راحتی گلوله از آن ها عبور نمی کند و می توانند جان انسان ها را به راحتی نجات دهند. این لباس ها البته بسیار گران هستند زیرا مواد اولیه به کار رفته در آن ها خاص و کمیاب است. 


  ادامه مطلب ...

دایی به جمع اسطوره‌های‌جهان پیوست


مهاجم اسطوره ای فوتبال ایران در فهرست برنده ترین بازیکنان جهان در رده سوم و بالاتر از کارلوس و کافو قرار گرفت.
فارس: در حالی که همیشه عادت داشتیم نام علی دایی را به دلیل تعداد گل های زده اش در جهان بشنویم اما این بار دلیل قرار گرفتن علی دایی در میان بازیکنان برتر تاریخ دنیا نه بازی های ملی اوست و نه تعداد گل های ملی او.
 
سایت رسمی باشگاه رئال مادرید نام برنده‌ترین بازیکنان تاریخ جهان را در فهرستی قرار داده که هیچ ربطی به تعداد گل های زده در تیم ملی ندارد.
  
ادامه مطلب ...

نهنگی که حضرت یونس را در خود جای داد هنوز زنده است

آیا می دانید :

                                                                                                                        ترجمه و  برگردان گوگل

-، - ، - ، - ، - ، - ، -


نهنگ بلعیده یونس ، صلح بر او در حال حاضر زنده است! !

بر اساس محتوای آیه: ( برای پخش در معده تا روز قیامت ) " ..


آیا می دانید ؛

" دوره جنین به خواب در رحم مادرش چرخه زندگی خود را می بیند از تولد تا مرگ ، بنابراین در طول تمرین زندگی ، مواجهه با مواضع او فکر می کند که او دیده است "


آیا می دانید ؛

" کلاه پوشیده شده توسط فارغ التحصیلان دانشگاه های اعراب و مسلمانان در اندلس اختراع برای قرار دادن قرآن بالا حتی اعمال آیه ( و مهمتر از همه یک آموزش علوم )


 

الحوت الذی ابتلع یونس علیه السلام

 هل تعلم

   ادامه مطلب ...

استانداری تهران: در شرایط فعلی انتقال پایتخت منتفی است


مشاور استاندار تهران گفت: با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های شهر مقصد و هزینه‌های بالایی که وجود دارد،‌ به نظر می‌رسد طرح انتقال پایتخت منتفی است.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تقسیم تهران به سه بخش و همچنین بحث انتقال پایتخت که در دولت دهم مطرح بود، گفت: در دولت قبل طرحی مطرح بود که بر اساس آن، تهران همان‌گونه که دارای 22 منطقه شهرداری است، 22 فرمانداری نیز برای تهران تشکیل شود که نمایندگان دولت در همه مناطق حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه این طرح اجرا نشد، افزود: بحث انتقال پایتخت نیز یکی از موضوعاتی بود که بارها عنوان شد اما با توجه به اینکه نیازمند زیرساخت‌های کامل است و هزینه بسیار زیادی را نیز می‌طلبد که با توجه به شرایط فعلی کشور در حال حاضر به نظر نمی‌رسد امکان‌پذیر باشد.

معاون عمرانی سابق استاندار تهران تصریح کرد: با توجه به این شرایط، به نظر می‌رسد که انتقال پایتخت منتفی باشد و طرح سه بخش شدن تهران نیز موضوعی است که جزئیات آن را نشنیده‌ام. لذا اینکه بخواهند تهران را به سه بخش شهرستان‌های ری، شمیرانات و تهران تقسیم کنند، بر چه اساسی خواهد بود؟ و آیا این طرح مجدد کلید خواهد خورد؟

محمودی درباره اینکه در دولت دهم بحث‌های بسیار زیادی درباره انتقال پایتخت اداری تهران به پرند صورت گرفت، گفت: این طرح هزینه بسیار زیادی را در پی دارد. چرا که باید تمام دسترسی‌ها برای مردم فراهم شود. چرا که در صورت انتقال ادارات، باید همه زیرساخت‌های آن از جمله حمل و نقل آن به طور کامل دیده شود. بنابراین بعید می‌دانم بحث انتقال پایتخت در حال حاضر عملیاتی شود. البته ممکن است در آینده با تامین زیرساخت‌های آن، بتوان پایتخت را انتقال داد. 
   ادامه مطلب ...

** مفاسداقتصادی / تروریست های اقتصادی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم :  سوء جریان های منطقه آزاد قشم شرم آور است/ کشف چهارگونی چک وصول نشده! / مانوردریایی برای گرفتن وام

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در شورای اداری این شهرستان، موضوعاتی را بیان کرد که خود او اصطلاح سوء جریان ها را برای این موارد، مناسب دانست .

به گزارش ایرنا، شهریار مشیری با شرم آور خواندن سوء جریان های فراوان در این منطقه این جریان ها راغارت اموال ملت و دولت دانست وگفت:اگرمی دانستم که اوضاع سازمان منطقه آزاد قشم چنین است، هرگز این مسئولیت را نمی پذیرفتم.

  ادامه مطلب ...

سفر نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا به ایران

 سفر نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا به  ایران
دویجه وله : روز شنبه (۱۹ اکتبر / ۲۷ مهر) هانس سوبودا، رئیس حزب سوسیال دمکرات اتریش، و دو نفر دیگر از اعضای این حزب راهی ایران می‌شوند تا با مقام‌های بلندپایه ایران دیدار کنند. ملاقات با وزیر امور خارجه ایران حتمی است و احتمالا دیداری نیز با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در برنامه سفر این گروه گنجانده شده که به دلایل امنیتی تایید نشده است.

به گزارش روزنامه "کوریر" چاپ برلین، هانس سوبودا اولین مقام بلند‌پایه اروپایی است که از شروع کار دولت یازدهم از ایران دیدار می‌کند. به نوشته "کوریر"، برای تهران این گام بعدی در راه بهبود مناسباتش با غرب است. اولین گام در ژنو در پیوند با مناقشه اتمی و پیشنهاد جدید ایران برای حل آن برداشته شد.

ایران بر حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای پافشاری می‌کند و غنی‌سازی را نیز جزو حقوق خود می‌داند اما به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه نظارت جدی‌تری را نسبت به سابق می‌دهد و حتی با بازدید سرزده آن‌ها از تاسیسات اتمی‌اش هم موافقت کرده است.

خبر سفر این هیأت سه نفره را رسانه‌های ایران نیز منتشر کرده‌اند. از جمله "تسنیم" نوشته است که حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس ایران، از سفر یک هیأت سه نفره اروپایی به تهران خبر داده و نوشته است که این هیأت چهار روز در ایران خواهد ماند.

به نوشته "تسنیم"، هیأت اتریشی در طول اقامتش با رئیس مجلس، رئیس کمیسیون امنیت ملی و وزیر امور خارجه ایران دیدارهایی خواهد داشت.
ادامه مطلب ...

قطع یارانه‌ها با مصوبه مجلس از سال 93

فارس: عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان از حضور خود در این استان ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز برای چندمین بار توفیق حضور در گیلان را پیدا کردم.

وی با اشاره به جابه‌جایی استانداران اظهار کرد: این جابه‌جایی‌ها یک رسم است و امیدواریم تبدیل به خیر و نیکی برای همه باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه، جابه‌جایی‌ها نباید موجب دلخوری شود تصریح کرد: هر دولتی با یک نگاه و گفتمان و رویکرد ویژه بر سر کار می‌آید و مردم به دولت‌ها رأی می‌دهند و توقع جابه‌جایی‌ها را در مسئولیت‌های کلان و اصلی دارند.

وی با اشاره به اینکه قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم اظهار کرد: بالاتر از آن هدایت یارانه‌ها است.

وزیر کشور با بیان اینکه سالانه 40 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌کنیم افزود: اگر یارانه را بتوانیم با سود 30 درصد به مردم دهیم می‌توان آن را تبدیل به سرمایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه چوکای تالش 150 هزار تن ظرفیت دارد گفت: باید این کارخانه با ظرفیت کامل فعالیت کند.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر اینکه در گیلان سالانه 1500 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود، افزود: این مبلغ قابل سرمایه‌گذاری است و باید به نحو مطلوبی مصرف شود.

قطع یارانه‌ها با مصوبه مجلس از سال 93 اجرایی می‌شود

وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر قطع یارانه‌ دهک‌های مختلف تصریح کرد: این مباحث توسط برخی نماینده‌های مجلس مطرح است و قطع یارانه‌ها در گروه‌های بالای درآمدی بستگی به مصوبه مجلس دارد و دولت هماهنگ با مجلس عمل می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تصمیمی در این زمینه اکنون گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: اکنون این بحث مطرح شده و مشخص نیست یک دهک و دو یا سه دهک باشد که احتمالاً برای بودجه سال 93 اجرایی می‌شود.