نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

قذافى چهره اى ماندگار با مواضع و ادا و اطوارهاى عجیب و غریب و گا

او مى خواست از آدام اسمیت و کارل مارکس مهم تر باشد

قذافى چهره اى ماندگار با مواضع و ادا و اطوارهاى عجیب و غریب و گاه مضحک

دبى – العربیه.نت

هانى عیاش کارشناس تلویزیون العربیه در گزارش ویژه اى از خاطرات مردم لیبى و احساساتشان نسبت به رهبر برکنار شده مى گوید: آن گونه که هموطنان قذافى و مردم جهان به یاد مى آورند، وى در کنار دهها لقبى که به خود داده بود، خویشتن را سومین نظریه پرداز پس از آدام اسمیت و کارل مارکس مى دانست و معتقد بود که اشتباهات سرمایه دارى و کمونیسم را یک جا تصحیح کرده و به جهانیان ، نظام شسته رفته اى را ارایه مى دهد.

سلطان سلاطین آفریقا

طبق نظریه قذافى و رهنمودهاى کتاب سبزش، مردم از طریق شوراها ، حاکم بر سرنوشت خویش مى شوند و جایى براى دولت و رهبرى و دوائر حکومتى نمى ماند. هر چند او 42 سال رهبر بلامنازع ماند و طى سالهاى اخیر به خود لقب " سلطان سلاطین افریقا " و "سکاندار رهبران عرب " داد. 

ادامه مطلب ...

مخچه مصنوعی قابل کاشت ابداع شد

دانشمندان موفق شده اند با ساخت مخچه ای مصنوعی عملکرد از بین رفته مغز یک موش را دوباره احیا کنند تا به این شکل رویای استفاده از تراشه های کاشتنی مغز را یک قدم به واقعیت نزدیکتر سازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چنین قطعاتی می توانند به تدریج برای جایگزین کردن نسوج آسیب دیده مغز که به واسطه سکته های مغزی از کار افتاده شده اند، مورد استفاده قرار گیرند. همچنین از چنین قطعاتی می توان برای بهبود دادن عملکرد مغز و حفظ فرایند یادگیری در روند افزایش سن استفاده کرد.
 
محققان تا کنون توانسته اند ارتباط یک طرفه اندام یا تراشه ای را با مغز برقرار کنند، اما اکنون محققان با ابداع مخچه مصنوعی که می تواند سیگنالهای حسی را از ساقه مغز دریافت کرده، این سیگنالها را ترجمه کرده و به دیگر مناطق ساقه مغز که در آن نورونها در انتظار اجرای دستورات نشسته اند، ارسال کند، ارتباط دو طرفه تراشه و مغز را امکانپذیر کرده اند.
 

ادامه مطلب ...

اتفاقی نادر در محصولات چینی + عکس

مهر: هر چند ایرانیها به محصولات و کالاهای چینی به چشم اجناسی نامرغوب نگاه می کنند، اما در اتفاقی نادر یک گوسفند در "کاشقر" چین که در جاده ابریشم قرار دارد یک میلیون و 400 هزار پوند قیمت گذاری شد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، این گوسفند از نژاد "دولان" ( Dolan ) است و در حال حاضر فقط یک هزار راس از این نوع گوسفند در جهان وجود دارد و ثروتمندان چینی علاقه بسیار زیادی دارند که یکی از گوسفندان دولان را در مجموعه های نفیس خود داشته باشند.

روز گذشته شهر کاشقر چین در استان "سین کیانگ" شاهد برگزاری مسابقه ای بود که در آن مردم با ماشینهای لوکس خود گوسفندان پرورش یافته را برای شرکت در مسابقه همراه داشتند.


ادامه مطلب ...