نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

منفجر شدن هندوانه‌ها در چین !

هندوانه‌های چند مزرعه در یکی از مناطق پکن پایتخت چین، به‌طرز عجیبی هر روزه می‌ترکند. رشد این هندوانه‌ها آنقدر سریع است که خیلی زود رسیده می‌شوند و سپس در اثر رشد بیش از حد می‌ترکند.

به نوشته همشهری، ترکیدن این هندوانه‌ها به حدی با صدای بلند اتفاق می‌افتد که رسانه‌های چینی این زمین‌ها را زمین‌های مین‌گذاری شده نامیده‌اند. دیروز نیز در اتفاقی نادردر یک‌مزرعه180هندوانه پشت‌سرهم منفجر شد. البته کارشناسان کشاورزی پس از بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که علت این پدیده به استفاده بی‌ر‌ویه از کودشیمیایی و همچنین آب‌وهوای مرطوب منطقه برمی‌گردد. این در حالی است که این روزها قیمت صیفی‌جات در چین بالا رفته و از بین رفتن این محصولات نیز مردم را از خرید آن ناامید کرده است.

ابتکار جدید برای بی خانمان ها + تصاویر

کوین کر هنرمند آسیایی این کمپ کوچک و سبک را بر روی دوچرخه طراحی کرده است .به نظر میرسد ایده جالبی برای بی خانمان ها باشد

Camper Bike

ادامه مطلب ...

معمایی که شما را متعجب خواهد کرد + تصویر


به تصویر زیر توجه نمایید

چگونه امکان پذیر است؟!!

تعداد افراد را در حالت اول بشمارید و منتظر باشید تا حالت تصویر عوض شود ، مجددا افراد را شمارش نمایید خواهید دید در کمال ناباوری تعداد در دو حالت تفاوت می کند

به نظر شما علت چیست ؟

http://islamupload.ir/images/97qfgrqa6vekmhft2rnv.gif

ساده ترین گوشی موبایل دنیا با قابلیتی که آیفون 4 هم فاقد آن است!

گوشی موبایل Mobile Phone ، جانز فون John's Phone

واحد خبر mobile.ir : شاید در دوره ای که رقابت میان کمپانی های بزرگ بر سر عرضه پرقابلیت ترین گوشی های هوشمند و تبلت ها و ارائه نوآورانه ترین گجت ها بسیار داغ است شنیدن این خبر که شرکتی یک گوشی موبایل با حداقل امکانات را روانه بازار کرده عجیب به نظر برسد.

این گوشی زیبا که John's Phone نام دارد توسط John Doe در آمستردام طراحی شده و در چین ساخته شده است. John's Phone که شاید رکورد ساده ترین و کم قابلیت ترین گوشی تلفن همراه تولید شده در 10 سال گذشته را در دست داشته باشد تنها امکان برقراری تماس صوتی را برای کاربر فراهم می آورد. هرچند به دلیل نداشتن صفحه کلید حرفی، این گوشی فاقد قابلیت ارسال پیامک است اما پیامک های دریافتی در حافظه سیم کارت ذخیره شده و کاربر می تواند با قرار دادن سیم کارت خود در یک گوشی دیگر آنها را مشاهده کند!

البته این گوشی یک قابلیت منحصر به فرد هم دارد که حتی آیفون 4 هم از این قابلیت برخوردار نیست! آنهم امکان استفاده از دفترچه تلفن در هنگام خالی بودن کامل باطری است. دلیل این قابلیت این است که دفترچه تلفن John's Phone کاغذی است. یک قلم نیز در داخل گوشی قرار گرفته که از گوشه بالا-سمت راست  گوشی می توان آنرا خارج نمود.

John's Phone

ادامه مطلب ...

دانشمندان اولین ضدلیزر جهان را ساختند

مطالعه اشعه لیزر

دستگاهی که فیزیکدان ها ساخته اند اشعه لیزر را خنثی می کند

فیزیکدان ها موفق به ساخت اولین دستگاهی شده اند که می تواند اشعه لیزر را خنثی کند و به اصطلاح ضدلیزر خوانده می شود.

این وسیله، که توسط تیمی در دانشگاه ییل ساخته شده، قادر به جذب کامل اشعه لیزری است که به سوی آن تابیده می شود.

اما محققان می گویند که این نه برای ایجاد سیستمی دفاعی در برابر سلاح های قوی لیزری، بلکه به طور بالقوه راهی برای بهبود نسل بعدی ابررایانه ها است.

ادامه مطلب ...

آزمایش موفقیت آمیز واکسن ایدز در میمون ها


نیمی از میمون های دریافت کننده واکسن تا یک سال نسبت به بیماری مصون بودند

محققان آمریکایی از تولید واکسنی خبر داده اند که میمون ها را در برابر ابتلا به بیماری ایدز مصون می کند.

به گفته آنها واکسن جدید در ایجاد مصونیت در ۱۳ میمون از ۲۴ میمون مورد آزمایش موفقیت آمیز بوده است.

آنها می گویند، در دوازده مورد مصونیت ایجاد شده بیشتر از یک سال دوام داشته است.

این محققان در گزارشی که در نشریه نیچر منتشر کرده اند، گفته اند 

ادامه مطلب ...

راهی جدید برای اندازه گیری سرعت رسیدن مرگ

کروموزوم ایکس - قسمت های قرمز تلومریز است که از کروموزوم محافظت می کند و با بالا رفتن سن کوچکتر می شود


ادامه مطلب ...

دخترجوان قربانی سهل‌انگاری در بیمارستان

روزنامه ایران : حمیده گودرزی مسئول فنی و پزشک متخصص بیمارستان خصوصی شمال تهران در پرونده مرگ دختر جوان مقصر شناخته شده و با حکم دادگاه به زندان و پرداخت دیه محکوم شدند.
راساس اوراق پرونده، دوسال قبل دختر 18 ساله‌ای به نام زهرا در یک بیمارستان خصوصی شمال تهران جان سپرد. خانواده او که از وقوع این حادثه تلخ شوکه شده بودند برای شکایت به دادسرای ناحیه 19 تهران – ویژه جرایم پزشکی و دارویی- رفتند. پدر زهرا به قاضی گفت: «ما ساکن محله ولنجک هستیم. چند روز قبل دخترم ناگهان دچار سردرد شدید و گرفتگی عضلات گردن شد و لحظاتی بعد هم بی حال روی زمین افتاد و زبانش هم بند آمد. درحالی که با دیدن وضعیت «زهرا» دستپاچه شده بودیم بلافاصله او را به نزدیکترین بیمارستان محل زندگی‌مان رساندیم. پزشک کشیک نیز پس ازمعاینه دخترم با تشخیص بیماری مننژیت دستور بستری او را صادر کرد. اما متأسفانه چند روز بعد و به رغم صرف هزینه‌های بسیار سنگین مسئولان بیمارستان خبر مرگ دخترمان را اعلام کردند. از آنجایی که این خبر برایمان غیرقابل باور و بسیار دردناک بود، به سراغ مسئولان بیمارستان رفته و درباره علت مرگ سؤال کردیم. اما جواب قانع‌کننده‌ای نشنیدیم. حالا هم از پزشک معالج و مسئولان بیمارستان به خاطر سهل‌انگاری و مرگ دخترم شکایت دارم». دادیار پرونده پس از این شکایت، به کارشناسان کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی دستور داد پس از مطالعه پرونده پزشکی دختر فوت شده و تحقیق ازخانواده او و پزشکان بیمارستان علت و مقصران این حادثه و میزان قصور صورت گرفته را اعلام کنند. کارشناسان نیز پس از بررسی‌های لازم مسئول فنی بیمارستان را به میزان 45 درصد و پزشک معالج دختر فوت شده را نیز به میزان 15 درصد مقصر شناختند. بدین ترتیب، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 1043 دادگاه عمومی – جزائی تهران ارسال شد و قاضی افراسیاب، دو متهم پرونده را به زندان و پرداخت دیه محکوم کرد. 

زنی پس از 16 ساعت حرف زدن با موبایل دستگیر شد + عکس

پلیس مسافر وراج را از قطار پیاده میکند
 خبر آنلاین - هم سفر بودن با کسانی که بی توجه به اطرافیان شان با صدای بلند صحبت می کنند همیشه آزار دهنده است .

درچنین موقعیتهایی معمولا کاری از دست کسی برنمی آیدو باید مسافر بی مبالات و کم توجه را تحمل کرد تا به مقصد رسید و بعد در پایان نسبت به رفتار او اعتراض کرد.اما قضیه برای مسافر قطاری که از شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا راهی سالم در ایالت اورگون آمریکا بود کاملا متفاوت بود. لاکیشا برد اهل شهر تیگارد ایالت اورگون یکی از مسافران این قطار بدون توجه به اعتراضهای پیاپی مسافران در تمام مدت 16 ساعتی که در این قطار به سر می برد مشغول صحبت کردن با موبایل بود و حوصله همه را سر برده بود .پس از اینکه مسافران نتوانستند درخواست شان را به این زن حالی کنند ، از راننده قطار خواستند تا از تمامی مسافران از جمله این زن بخواهد که با خاموش کردن موبایلهایشان آرامش را به قطار بازگردادند اما درخواستهای متعدد راننده هم فایده ای نداشت و خانم برد همچنان با گوشی اش مشغول صحبت بود. به این ترتیب راننده قطار با مرکز شرکت آمتراک تماس گرفت و مقدمات حضور پلیس در قطار فراهم شد و با توقف قطار در نزدیکی شهر سالم ماموران وارد عمل شده و این زن را دسگیر کردند. او به اتهام رفتار ناشایست اجتماعی دستگیر شده ولی بستگان او با حضور در این شهر اعلام کرده اند بزودی از پلیس بخاطر دستگیری خانم برد شکایت خواهند کرد چون در قانون حرف زدن با موبایل در قطار جرم اعلام نشده و حتی اگر مدت زمان حرف زدن او بیش از حد عادی بوده نبایستی پلیس او را از ادامه سفر منع و دستگیر می کرده است .
 دیلی میل /18 می

مرغ عشق عجیب +تصاویر

                     ظاهر عجیب یک مرغ عشق! 

ادامه مطلب ...

عکس؛ دخترخوانده‌ای که ازتجاوز ناپدری گریخت!

تریستان بنون که یک روزنامه‌نگار است و اکنون ۳۱ سال دارد ادعا کرده که در سال ۲۰۰۲ مورد سوءنیت استراس‌کان قرار گرفته که قصد تجاوز جنسی به وی را داشته است اما توانسته است با درگیر شدن با وی خود را نجات دهد. 
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، عکس زیر متعلق به "خانم تریستان بنون" است که در سال ۲۰۰۲ مورد سوءنیت "دومنیک استراس‌کان"، رئیس سابق صندوق بین المللی پول قرار گرفته بود. 

ادامه مطلب ...

آنچه دختران تمایل دارند پسران آنها را بدانند

آنچه دختران تمایل دارند پسران آنها را بدانند

دختران ،پسران و مسائل عاطفی

شما آقایونی که فکر میکنید خانم ها به دنبال مرد کامل و رویایی توی قصه ها هستند، بدانید که اشتباه می کنید.

ادامه مطلب ...

تبریک به دانش آموزان فنوج

تبریک به دانش آموزان فنوج

مسکوتان آنلاین >کسب مقام دوم پرتاب وزنه توسط دانش آموز (خاطره محمدی) ، مقام سوم پرش طول (ندا آزادی ) ، مقام چهارم 800 متر ( عاطفه نصــرتی )و هفتم پرش طول ( حصه نصـرتی ) و نیز دریافت کاپ اخلاق در مسابقات کشوری زنجان را به عموم شهروندان و جامعه ورزش تبریک عرض می نمائیم . مربیان : خواهر مریم ناروئی و ملیحه ناروئی سرپرست : برادر مرادبخش اربابی (( روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه فنوج )) 

ادامه مطلب ...