نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

جسد مومیایی خاندان امپراتوری "مینگ"جسد متلاشی نشده و نسبتا سالم

جسد مومیایی خاندان امپراتوری "مینگ"جسد متلاشی نشده و نسبتا سالم زنی از خاندان امپراتوری "مینگ" که در سالهای 1368 تا 1644 و برای 276 سال در چین حکمرانی می کرده اند در "تایژو" در شرق ایالت جیانگسو در چین کشف شد.این امپراتوری در حدود 367 سال پیش از بین رفته است.

ادامه مطلب ...

دیدار جوان مازندرانی با خانواده پس از 32 سال

دیدار جوان مازندرانی با خانواده پس از 32 سال
این جوان که اکنون دارای 2 فرزند است 32 سال پیش در یکی از بیمارستان‌ها به دنیا آمدولی هنگام تولد ، عموی این نوزاد در غیاب پدرش موافقت کرد تا این کودک تحویل زوجی شود که از نعمت فرزند بی‌بهره بودند.
جام جم: جوانی پس از گذشت 32 سال سرانجام موفق به پیدا کردن خانواده‌اش شد و در آغوش پدر اشک شوق ریخت.

این جوان که اکنون دارای 2 فرزند است 32 سال پیش در یکی از بیمارستان‌ها به دنیا آمدولی هنگام تولد ، عموی این نوزاد در غیاب پدرش موافقت کرد تا این کودک تحویل زوجی شود که از نعمت فرزند بی‌بهره بودند.

پس از پیگیری پدر و برادر مهدی (جوان گمشده) از یک سو و تلاش‌های مهدی سرانجام آنها چند روز پیش در شهر سورک در 12 کیلومتری خاورشهر شهرستان ساری همدیگر را در آغوش گرفته و اشک شوق ریختند.

پدر این جوان که اکنون خوشحال‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، در ارتباط با گم‌شدن فرزندش گفت: مادر مهدی هنگامی که او را باردار بود سخت بیمار شد و پزشکان با استفاده از آمپول و دارو توانستند مهدی را سالم به دنیا بیاورند. در آن بیمارستان پرستاری بود که یکی از بستگان نزدیکش بچه نداشت لذا از مادرش درخواست می‌کند که بچه را به آنها بدهد. مادرش می‌گوید که صاحب بچه پدرش است و او هم الان همراه با دام در مراتع و ییلاقات است لذا از عمویش اجازه گرفتند، عمویش هم موافقت کرد. وقتی من مطلع شدم از مادرش علت را پرسیدم که او هم موافقت عموی بچه را علت جدایی بچه دانست. مهدی 8‌آبان 58 به دنیا آمد. بچه هشتم خانواده بود و از آن موقع خیلی دنبال بچه گشتیم اما پس از مدتی مادر بچه هم فوت کرد.

ادامه مطلب ...

شناخت شخصیت از روی خنده ونکات جالب خندیدن


شناخت شخصیت از روی خنده

خنده زورکی: نیشخند کنترل شده است که تا چشم ها گسترش نمی یابد.

دهان کجی: گوشه لب ها را مانند پوزخند به عقب برده و دندان ها را نمایان می گرداند.

تبسم با دهان گشوده: دندان های بالا نمایان شده و به شخصی که با شما گفتگو می کند می فهماند که مایل هستید بیشتر با او آشنا شوید.

تبسم با لبان بسته: این لبخند تنها برای ادای احترام و ادب و نزاکت است.

در هم کشیدن لب ها: هرگاه فردی لب هایش را در هم کشید به مفهوم آن است که طرف مقابل اش را جذاب و دلربا یافته.

لب های سفت و جمع شده: دال برتنش و عدم پذیرش است.

جویدن لبها: وقتی فردی لب پایین خود را جویده و سرش را تکان می دهد نشانگر خشم فرد است.

تماس با لب 1: هرگاه انگشت اشاره به طور عمودی برای لحظه ای به طرف بالا آید می گوید: ساکت باش.

تماس با لب 2: ولی هرگاه انگشت اشاره به لب پایین تماس پیدا کند و دهان اندکی باز شود مفهومش چنین است: "می خواهم با شما صحبت کنم".

..................................................
7نکته جالب و خواندنی درمورد خندیدن

1...صدای خنده زنان، آهنگین‌تر از مردان است
2...زنان 126 درصد بیشتر از مردان می‌خندند
3...اولین خنده انسان‌ها در رحم مادر اتفاق می‌افتد
4...کودکان گاهی تا 300 بار در روز و بزرگسالان به طور متوسط 17 بار در روز می‌خندند
5...با یک دقیقه خندیدن از ته دل می‌توانید به اندازه 10 دقیقه پیاده‌روی، کالری بسوزانید
6...اینکه «خنده، خنده می‌آورد» و «شادی مسری است» از یافته‌های جدید محققان است
7...جری لوییس، کمدین سرشناس آمریکایی در روز جهانی خنده امسال به عنوان خوش‌خنده‌ترین چهره هالیوود برگزیده شد 
funset.ir

هورمون‌هایی که شما را عاشق می‌کند!


هورمون‌هایی که شما را عاشق می‌کند!

همه مرد و زن‌هایی که با هم ازدواج می‌کنند، دوست دارند زندگی‌شان دوام داشته باشد. دانش امروز نشان می‌دهد احتمالا نوع عمل هورمون‌های ما در داشتن یک زندگی سعادتمند دخیل هستند.
سال‌هاست که علم در حال کاوش منشأ عصبی- زیستی احساسات ماست. داستان پریان پر است از عشق در اولین نگاه، ازدواج، بچه‌دار شدن، خوشبخت زندگی کردن و مرگ. باوجود مشغله‌های دنیای امروز، داشتن چنین زندگی‌ای، آرزوی هر زوجی است...

همه مرد و زن‌هایی که با هم ازدواج می‌کنند، دوست دارند زندگی‌شان دوام داشته باشد. دانش امروز نشان می‌دهد احتمالا نوع عمل هورمون‌های ما در داشتن یک زندگی سعادتمند دخیل هستند.

در اولین برخورد، بدن شما و فرد مقابلتان اطلاعات متفاوتی را رد و بدل می‌کنند. تبادل اطلاعات با فرومون‌ها، نوعی ترکیبات حیاتی که از غدد لنفاوی زیر بغل و اطراف اندام‌های جنسی ترشح می‌شوند، انجام می‌‌گیرد. فرومون‌های آزاد شده از بدن فرد این اطلاعات را به طرف مقابل در غده‌ای واقع در زیربینی انتقال می‌دهند. به دلیل همین ترکیب‌های حیاتی است که هر فردی بوی مخصوص به خود را دارد و طرف مقابل قادر به تشخیص این بو است. زنان بهتر از مردان می‌توانند از روی بوی بدن افراد به اطلاعات آنها دست پیدا کنند و مثلا میزان جاذبه جنسی یا خیانتکار بودن یا نبودن مردان را تشخیص دهند.

بعد از طی مرحله نخست، در صورتی که نگاه، خنده یا ژستی از فرد مقابل باعث جذب زن یا مرد شود، شخص احساس می‌کند عاشق طرف مقابل است. دلیل آن هم افزایش آدرنالین در بدن است که فعالیت مغزی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود فرد احساس خوبی داشته باشد.

ادامه مطلب ...

ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر


ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمر

انجمن آلزایمر ایران:
سلامت نیوز :بیماری آلزایمر عامل اصلی دمانس یا زوال عقل است. علائم آن شامل از دست دادن حافظه، قضاوت و استدلال و تغییراتی در حالات و رفتار می باشد.
گاهی افراد به این علائم توجهی نمی کنند و تشخیص نمی دهند که چنین اختلالی وجود دارد. از آنجا که علائم بتدریج ظاهر می شود ممکن است که مدت طولانی جلب توجه ننماید و اشتباهاً تصور شود این رفتارها بخشی از روند پیری است .
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران بسیار حائز اهمیت است که اگر شاهد چنین علائمی بودید به یک پزشک متخصص مغز واعصاب مراجعه نمائید ، شاید این علائم مربوط به وضعیت قابل درمان دیگری باشد . چنانچه تشخیص طبی بیماری آلزایمر باشد با انجمن آلزایمر ایران تماس بگیرید .
جهت آگاهی شما انجمن آلزایمر ایران فهرستی از علایم شایع را تهیه کرده است ( بعضی از آنها ممکن است مربوط به انواع دیگر دمانس باشد .) به این فهرست توجه کنید . چنانچه بعضی از علایم در فردی وجود داشته باشد بهتر است به یک پزشک متخصص بیماری های اعصاب مراجعه کند تا مورد بررسی کامل قرار گیرد .

ده علامت هشدار دهنده:

ادامه مطلب ...

راز خوشبختی چیست؟

راز خوشبختی چیست؟


راز خوشبختی چیست؟

در این که همه افراد جامعه خواهان سعادت و خوشبختی و بهروزی در زندگی روزمره خود هستند، شکی نیست، اما آخر خوشبختی چیست و راه وصول به آن کدام است؟ نظریه‌های دانشمندان و بزرگان جهان در مورد خوشبختی، بسیار مختلف می‌باشد؛ به طوری که یکی از بزرگان 288 نظریه را در مورد خوشبختی گردآوری کرده است. در یک نتیجه‌گیری کلی از نظریات صاحب‌نظران، می‌توان به چند نظریه مهم و قابل توجه که معمولا مورد توجه عامه مردم نیز هستند، اشاره کرد. بعضی از صاحب‌نظران، راه وصول به سعادت در زندگی را منحصر به جمع‌آوری ثروت زیاد می‌دانند. برخی تنها راه سعادت و خوشبختی را رسیدن به جاه و مقام دانسته‌اند. گروهی دیگر همچون فروید و طرفدارانش، خوشبختی در دنیا را منحصر به کامجویی و لذت‌های جنسی ذکر کرده‌اند. 
گروهی دیگر تنها راه رسیدن به سعادت را تکامل رفتار انسانی و تعالی اخلاق نفسانی معرفی کرده‌اند. دسته‌ای تحت فشار و رنج قرار دادن و به ریاضت و سختی کشیدن جسم انسان را راه صحیح خوشبختی می‌دانند و عقیده دارند چنان باید جسم و بدن را در تنگنا و سختی قرار داد که جسم انسان ضعیف و نحیف شود و روح انسان کامل و بزرگ گردد. مرتاضان هند از این دسته‌اند. آنان کارهایی عجیب و مشکلی انجام می‌دهند، مثلا دانه گندمی را ماه‌ها در کف دسته نگه می‌دارند تا سبز شود یا با بدن عریان روی میخ‌ها می‌خوابند، یا ماه‌ها از خوردن موادغذایی و نوشیدنی خودداری می‌کنند. 
دانشمندان نظریه‌های بسیاری در مورد راه وصول به سعادت در زندگی ارائه کردند و هر کدام برای نظر خود، دلایلی اقامه کردند که به سبب اختصار، از ذکر آنها خودداری می‌کنیم. در میان راه‌ها و نظریه‌های یاد شده، کدام راه و نظریه برای رسیدن به خوشبختی و نیک‌نامی، کارساز و تنها راه سعادت است؟ آیا هیچ یک از راه‌های فوق‌الذکر راه اصلی ورود به وادی سعادت نیست؟ آیا چیزی فراتر از این امور مادی تنها راه ورود به سعادت و خوشبختی است؟ 
اما باید گفت راز خوشبختی تنها در پرتو ایمان الهی است و بس. خدای متعال در قرآن می‌فرماید: «الا بذکر الله تطمئن القلوب» تنها با یاد خدا، قلب‌ها آرام می‌گیرند. افرادی در زندگی خوشبخت هستند که از آرامش نفس و روح حقیقی برخوردار باشند. کسانی که به غلط پنداشتند زراندوزی و انباشتن مال موجب رسیدن به سعاد ت است، سخت در اشتباهند. به تجربه بر همگان معلوم شده که ثروت زیاد هیچ‌گاه مایه سعادت و خوشبختی نیست و چه بسا باعث فلاکت شود. 
بهره‌برداری صحیح و قانونی از منافع ثروت و انجام کارهای عام‌المنفعه و دستگیری از نیازمندان، از کارهای نیک و موجب رضای خداوند است و پاداش معنوی دارد. از این جهت است که می‌فرماید: «الدنیا مزرعه الاخره» دنیا کشتگاه آخرت است. 
در زندگی مشترک نیز کسانی موفق هستند که در عین حالی که خود به آرزوهای معمول و منطقی خود می‌رسند و از این بابت احساس رضایتمندی و خرسندی دارند، سعی نمایند دیگران مثلا‌ همسر و فرزندان نیز به آرزوهای خود برسند. در واقع فردی که به خوشبختی واقعی می‌رسد بیش از آن که از خوشبختی خود راضی و خشنود باشد از خوشبختی دیگران راضی و خشنود است و سعادت خود را در سعادت دیگران می‌بیند. 
زن و شوهر سعادتمند و خوشبخت، موفقیت و خوشبختی خود را در تربیت فرزندان خوب و کسب موقعیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی و مادی می‌دانند که نصیب همه اعضای خانواده می‌شود.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

ادامه مطلب ...

عاقبت پاسخ دادن به ایمیل ناشناس

See full size image

تهران‌امروز: دو هکر حرفه‌ای که با نفوذ در رایانه یکی از شهروندان بالغ بر 21میلیون ریال وجه نقد را از حساب وی به طور غیرمجاز برداشت کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

 سرهنگ«ستار خسروی» با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بالغ بر 21میلیون ریال وجه نقد وی از طریق هک کردن رایانه و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به سرقت رفته است تحقیقات از سوی کارشناسان و کاراگاهان پلیس فتای استان اصفهان آغاز شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد هکر یا هکرها فایل یا ایمیل‌هایی را برای فرد شاکی ارسال کرده و به محض دریافت این ایمیل‌ها تمام اطلاعات شخصی و شماره حساب‌های بانکی و هر نوع عملیات بانکی وی برای آنها ارسال شده است.

وی افزود: هکرها پس از اینکه به شماره حساب و رمز عبور دست یافتند در یک اقدام سریع مبلغ 21 میلیون ریال را از حساب بانکی شاکی برداشت کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: کارآگاهان سرانجام با استفاده از اطلاعات و ابزارهای نوین پلیسی دو هکر موصوف به نام‌های «آرش - ن» و «محمد - س» را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در منزلشان دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهمان تعداد بسیار زیادی حساب بانکی و رمز عبور افراد مختلف کشف شد تصریح کرد: با انجام این عملیات به نوعی از ارتکاب جرم‌های متعدد دیگر توسط هکرهای مذکور و وارد آمدن میلیاردها ریال خسارت مالی به مردم پیشگیری شد زیرا متهمان علاوه بر هک کردن حساب بانکی شخص شاکی حساب‌های بانکی چندین شهروند دیگر را نیز هک کرده و به رمز عبور آنها دسترسی پیدا کرده بودند و این در حالی صورت گرفته است که خود آن اشخاص ازاین موضوع بی‌اطلاع بودند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: دراین خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

راز طول عمر

See full size image


رادیو فرانسه، آرش ادیب زاده : زندگی طولانی‏تر و طول عمر بیشتر، همواره یکی از آرزوهای بشر به ‏حساب می‏آمده است. در این میان، بسیاری از پژوهش‏گران و پزشکان بر این عقیده بودند که شیوه‏ی زندگی افراد، بدون شک، مهم‏ترین عامل برای افزایش طول عمر آن‏هاست. یعنی رعایت بسیاری از مسائل، مانند سیگار نکشیدن، عدم مصرف مشروبات الکلی، تغذیه‏ی سالم و ورزش.


حال نتایج آخرین تحقیقات پژوهش‏گران اسراییلی حاکی از آن است که برخلاف آن‏چه تاکنون تصور می‏کردیم، بیش از شیوه‏ی زندگی و رعایت بهداشت غذایی و جسمانی، طول عمر ارتباط مستقیم با ژن‏های افراد دارد.
بدین ترتیب، پرفسور نیل بارزیلای، مدیر "انستیتوی مطالعات طول عمر"، وابسته به دانشگاه پزشکی آلبرت انیشتین شهر نیویورک، با اعلام نتایج تحقیقات گروه پژوهش‏گران زیر نظر خود، تاکید کرد که بدون شک داشتن ژن‏های مناسب، سبب می‏شود افراد عمری طولانی‏تر داشته باشند. خصوصاً آن‏هایی که از مرز ۱۰۰ سالگی عبور می‏کنند.
برای این تحقیق، پژوهش‏گران اسراییلی به روی ۴۷۷ فرد یهودی که اصلیت آن‏ها به یهودیان اروپای شرقی برمی‏گردد، تحقیقاتی را انجام دادند. افرادی که بین ۹۵ تا ۱۱۲ سال سن دارند و به صورت مستقل و خصوصاً نسبتاً سالم زندگی می‏کنند.
پرفسور نیل بارزیلای متذکر شده است که به این دلیل یهودیان اروپای شرقی را انتخاب کرده که این افراد از لحاظ ژنتیکی بسیار مناسب‏اند. یعنی ترکیب ژنتیکی آن‏ها، به دلیل عدم ازدواج‏های خارج از گروه خود، بسیار یک‏دست باقی مانده و به همین دلیل شناسایی ژن‏های مفید و یا مضر در این افراد بسیار ساده‏تر است و پژوهش‏گران می‏توانند ژن‏ها را به راحتی از یک‏دیگر جدا سازند.
اما این افراد، همگی طوری انتخاب شده‏اند که با میانگین کلی افراد جامعه نیز هم‏گام باشند. یعنی دربرگیرنده‏ی افرادی سیگاری، غیرسیگاری، چاق، لاغر و … هم‏چنین ۷۰ درصد افراد این تحقیقات را زنان تشکیل می‏دادند. چرا که به‏طور کلی زنان از مردان، طول عمر بیشتری دارند.
سپس پژوهش‏گران نتایج تحقیقات بر این ۴۷۷ نفر را با نتایج تحقیقاتی دیگر که در میان سال‏های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ در ارتباط با سه‏هزار یهودی اروپای شرقی انجام شده بود، مقایسه کردند. افرادی که همگی تاریخ تولدشان با فاصله‏ی ۱۵ سال، تقریباً با یک‏دیگر برابر است.
حال نتایج تحقیقات و مقایسات انجام‏گرفته، بسیار شگفت‏انگیز است و می‏تواند افرادی را که به دنبال زندگی به‏اصطلاح "سالم" هستند و ورزش می‏کنند، مشروب نمی‏خورند و سیگار نمی‏کشند را کاملاً دل‏سرد کند.
بدین ترتیب، افرادی که بیش از میانگین دیگران، در طول زندگی خود مشروبات الکلی استفاده کرده‏اند و کم‏تر از حد متوسط جامعه ورزش کرده‏اند، طول عمر بیشتری از دیگران داشته‏اند و بسیاری از افرادی که از مرز ۱۰۰ سالگی عبور کرده‏اند، نه تنها فعالیت جسمانی چشم‏گیری نداشته‏اند، بلکه گذشته از مصرف مشروبات الکلی، تا سنین بالا نیز به‏طور مدام سیگار می‏کشیده‏اند.
در این زمینه، پرفسور بارزیلای، مسئول طرح تحقیقاتی، خاطرنشان می‏سازد که افرادی که دارای ژن‏های مفید برای افزایش طول عمر هستند، حتی اگر به‏اصطلاح "ناسالم" زندگی کرده‏اند، کماکان در برابر اثرات سوءزمان، تغذیه‏ی ناسالم، سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکلی و آلودگی‏های مختلف، مقاوم‏اند و عمدتاً از مرز ۱۰۰سالگی نیز عبور می‏کنند.
باید دانست که اگر در خانواده‏ای افرادی وجود دارند که طول عمرشان به مرز ۱۰۰ سالگی می‏رسد و یا رسیده است، امکان داشتن همان ژن را دارند. ولی دیگر افراد که چنین سالمندانی را در خانواده‏ی خود ندارند، بهتر است برای افزایش طول عمر خود، کماکان به زندگی سالم و فعالیت جسمانی ادامه دهند.
گفتنی است که بیش از ۳۰درصد از افرادی که در تحقیقات پژوهش‏گران اسراییلی زیر نظر گرفته شده‏اند، بیش از حد چاق بوده و یا تا ۹۵ سالگی سیگار می‏کشیده‏اند.
به این ترتیب، بنا بر نتایج این تحقیقات، زندگی سالم تنها می‏تواند اثری گرچه مثبت، ولی بسیار محدود بر روی طول عمر افراد بگذارد و عامل اصلی افزایش طول عمر، داشتن ژن‏های مناسبی است که در وهله‏ی اول سبب می‏شوند بدن کلسترول مفید تولید کند؛ برای جلوگیری از سکته‏های قلبی و مغزی و هم‏چنین پیش‏گیری از ابتلا به دیابت.
حال پرفسور بارزیلای اعلام کرده است که از سال آینده به لطف شناسایی ژن‏های مفید و در واقع، عامل افزایش طول عمر، تحقیقاتی برای تولید یک داروی مخصوص آغاز خواهد شد و به احتمال زیاد، در پنج یا ۱۰ سال آینده‏، قرصی جدید به بازار عرضه خواهد شد که اگر افراد از سن ۴۰ سالگی به مصرف آن بپردازند، طول عمرشان افزایش خواهد یافت.

رادیو فرانسه، آرش ادیب زاده : زندگی طولانی‏تر و طول عمر بیشتر، همواره یکی از آرزوهای بشر به ‏حساب می‏آمده است. در این میان، بسیاری از پژوهش‏گران و پزشکان بر این عقیده بودند که شیوه‏ی زندگی افراد، بدون شک، مهم‏ترین عامل برای افزایش طول عمر آن‏هاست. یعنی رعایت بسیاری از مسائل، مانند سیگار نکشیدن، عدم مصرف مشروبات الکلی، تغذیه‏ی سالم و ورزش.

حال نتایج آخرین تحقیقات پژوهش‏گران اسراییلی حاکی از آن است که برخلاف آن‏چه تاکنون تصور می‏کردیم، بیش از شیوه‏ی زندگی و رعایت بهداشت غذایی و جسمانی، طول عمر ارتباط مستقیم با ژن‏های افراد دارد.
بدین ترتیب، پرفسور نیل بارزیلای، مدیر "انستیتوی مطالعات طول عمر"، وابسته به دانشگاه پزشکی آلبرت انیشتین شهر نیویورک، با اعلام نتایج تحقیقات گروه پژوهش‏گران زیر نظر خود، تاکید کرد که بدون شک داشتن ژن‏های مناسب، سبب می‏شود افراد عمری طولانی‏تر داشته باشند. خصوصاً آن‏هایی که از مرز ۱۰۰ سالگی عبور می‏کنند.
برای این تحقیق، پژوهش‏گران اسراییلی به روی ۴۷۷ فرد یهودی که اصلیت آن‏ها به یهودیان اروپای شرقی برمی‏گردد، تحقیقاتی را انجام دادند. افرادی که بین ۹۵ تا ۱۱۲ سال سن دارند و به صورت مستقل و خصوصاً نسبتاً سالم زندگی می‏کنند.
پرفسور نیل بارزیلای متذکر شده است که به این دلیل یهودیان اروپای شرقی را انتخاب کرده که این افراد از لحاظ ژنتیکی بسیار مناسب‏اند. یعنی ترکیب ژنتیکی آن‏ها، به دلیل عدم ازدواج‏های خارج از گروه خود، بسیار یک‏دست باقی مانده و به همین دلیل شناسایی ژن‏های مفید و یا مضر در این افراد بسیار ساده‏تر است و پژوهش‏گران می‏توانند ژن‏ها را به راحتی از یک‏دیگر جدا سازند.
اما این افراد، همگی طوری انتخاب شده‏اند که با میانگین کلی افراد جامعه نیز هم‏گام باشند. یعنی دربرگیرنده‏ی افرادی سیگاری، غیرسیگاری، چاق، لاغر و … هم‏چنین ۷۰ درصد افراد این تحقیقات را زنان تشکیل می‏دادند. چرا که به‏طور کلی زنان از مردان، طول عمر بیشتری دارند.
سپس پژوهش‏گران نتایج تحقیقات بر این ۴۷۷ نفر را با نتایج تحقیقاتی دیگر که در میان سال‏های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ در ارتباط با سه‏هزار یهودی اروپای شرقی انجام شده بود، مقایسه کردند. افرادی که همگی تاریخ تولدشان با فاصله‏ی ۱۵ سال، تقریباً با یک‏دیگر برابر است.
حال نتایج تحقیقات و مقایسات انجام‏گرفته، بسیار شگفت‏انگیز است و می‏تواند افرادی را که به دنبال زندگی به‏اصطلاح "سالم" هستند و ورزش می‏کنند، مشروب نمی‏خورند و سیگار نمی‏کشند را کاملاً دل‏سرد کند.

ادامه مطلب ...

مـهــمانـــی خـــدا


ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻣﻬﺮﺑﻮﻧﻢ ﺍﻭﻝ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺍﺯﺕ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﮐﻪ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺩﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﺴﺎﻝ مهمان تو باشم ، ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﻣﺜﻞ ﯾﻪ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﻣﯽ ﻣﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﻫﺎﯼ )ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺧﻮﺏ( ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﻪ ﺑﺮﻧﺪﺱ ، ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺍﻭﻥ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻮ ﻧﻔﺲ ﻣﯽ ﮐﺸﻪ ، ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻮ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ ﺯﻧﻪ ، ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ ، ﻣﯽ ﺧﻨﺪﻩ ، ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ ، ﺧﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺸﻪ . ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺧﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺑﻨﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺑﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻔﺴﺎﺷﻮﻥ ﺑﻮﯼ ﺗﻮ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺩﻩ ، ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﻢ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﻋﺸﻖ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﺎ ﺗﻮ ﭼﻪ ﺣﺲ ﺧﻮﺑﯿﻪ ﺍﻣﺎ ﺷﺎﯾﺪ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻢ ﺷﺎﯾﺪﻡ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻢ ، ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﻢ ، ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﻢ ، ﭼﻮﻥ ﺑﻌﻀﯽ ﻭﻗﺘﻬﺎ ﻭ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯿﻤﻮ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﻭﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻣﯿﺪ ﻭﺍﺭﻡ ﻭ ﺩﻋﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻃﻌﻢ ﺍﻭﻥ ﻟﺤﻈﺎﺕ ﺭﺍ ﺑﭽﺸﻢ. ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺗﻮ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﻦ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺩﻭﺳﺖ ، ﻣﺸﺎﻭﺭ ، ﻣﻌﻠﻢ ﻭ ..............................​..... ﺑﻮﺩﯼ ﺍﻣﺎ ﭘﺮ ﺭﻧﮕﺘﺮﯾﻦ ﻧﻘﺶ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﻦ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻣﻌﺸﻮﻗﻪ ﻣﻨﯽ ، ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﻭﺍﺳﻪ ﻧﺸﻮﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﺤﺒﺘﻤﻪ ﺑﻪ ﺗﻮ . ﺑﻪ ﺗﻮ ﮐﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﺩﻡ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺩﺍﺭﻡ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺩﺍﺷﺖ. ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺍﯾﻦ 30 ﺭﻭﺯازسحر تا افطاربا تو هستم ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺣﺲ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ، ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺩﻟﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺩ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﻟﺤﻈﺎﺕ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻫﺎﺵ ﻭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻫﺎﺵ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺳﺎﻋﺘﻬﺎ ﻃﻮﻝ ﺑﮑﺸﻪ ، ﺁﺧﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯽ ﺳﻮﺯﻩ ﻭ ﻣﯽ ﺗﺮﺳﻢ ﺳﺎﻝ ﺩﯾﮕﻪ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻋﺸﻖ ﺑﺎﺯﯼ ﮐﻨﻢ. ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺍﮔﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﺴﺘﻢ ﺍﺳﻢ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﺭﺍ ﻋﻮﺽ ﮐﻨﻢ ﻣﯿﺬﺍﺷﺘﻢ ﺑﻬﺎﻧﻪ ، ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﻮﺩﻥ. ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﺳﺒﺪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﻦ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻫﻤﻪ ﺑﻨﺪﻩ ﻫﺎﺕ ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﻣﺎﻩ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺑﺸﻪ. ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺩﻋﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ 30 ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺘﻮﻧﯿﻢ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺑﺸﯿﻢ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﺩﻣﻮﻥ ﺣﺘﯽ ﭘﻮﺳﺖ ﻭ ﮔﻮﺷﺘﻤﻮﻥ ﻣﻤﻠﻮ ﺍﺯ ﻋﺸﻖ ﺗﻮ ﺑﺸﻪ ﻭ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ 11 ﻣﺎﻩ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺑﺎﺷﻪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﮔﻨﺎﻩ ﻧﺪﯾﻢ ﻭ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﻧﻬﯿﺐ ﺑﺰﻧﯿﻢ ﺧﺪﺍ ﺧﺪﺍ ﺧﺪﺍ. ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﻮﻭﻧﺎ ﻭ ﺧﻮﺩﻡ ﺩﻋﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻭ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﺭﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧﺮ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﺗﻮ ﺭﻭ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻭ ﺑﺪﻭﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻭ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﻻﯾﻖ ﺩﻟﺒﺴﺘﮕﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﺟﺰ ﺗﻮ. ﻋﺰﯾﺰ ﻣﻬﺮﺑﻮﻧﻢ ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﻭ ﺑﻨﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻋﺎﺷﻖ ﺗﻮ ﺭﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ.


گروه نود و نه همراه با چند داستان شیرین

پادشاهی که یک کشور بزرگ را حکومت می کرد، باز هم از زندگی خود راضی نبود؛
اما خود نیز علت را نمی دانست.
روزی پادشاه در کاخ امپراتوری قدم می زد. هنگامی که از آشپزخانه عبور می کرد، صدای ترانه ای را شنید.
به دنبال صدا، پادشاه متوجه یک آشپز شد که روی صورتش برق سعادت و شادی دیده می شد.
پادشاه بسیار تعجب کرد و از آشپز پرسید: ‘چرا اینقدر شاد هستی؟’
آشپز جواب داد: ‘قربان، من فقط یک آشپز هستم، اما تلاش می کنم تا همسر و بچه ام را شاد کنم.
ما خانه ای حصیری تهیه کردهایم و به اندازه کافی خوراک و پوشاک داریم.
بدین سبب من راضی و خوشحالهستم…’
پس از شنیدن سخن آشپز، پادشاه با نخست وزیر در این مورد صحبت کرد.
نخست وزیر به پادشاه گفت : ‘قربان، این آشپز هنوز عضو گروه 99 نیست!!!
اگر او به این گروه نپیوندد، نشانگر آن است که مرد خوشبینی است.’
پادشاه با تعجب پرسید: ‘گروه 99 چیست؟؟؟’

ادامه مطلب ...

این خانواده عجیب تا به حال با هیچ انسانی غیر از خودشان معاشرت ند

این خانواده عجیب تا به حال با هیچ انسانی غیر از خودشان معاشرت نداشته‌اند، ساندویچ و غذاهای امروزی نخورده‌اند،‌موبایل را به چشم ندیده‌اند و تمام این اتفاقات در سال 1390 در مرکز شهر مشهد افتاده است
عجیب ترین خانواده د ر ایران + عکس www.dordone.com
این خانواده عجیب تا به حال با هیچ انسانی غیر از خودشان معاشرت نداشته‌اند، ساندویچ و غذاهای امروزی نخورده‌اند،‌موبایل را به چشم ندیده‌اند و تمام این اتفاقات در سال 1390 در مرکز شهر مشهد افتاده است تنها همبازی آن ها در تمام این 35 سال تعدادی گوسفند زنده بودند که پدر آن‌ها برای‌ رهایی از تنهایی برایشان گرفته بود عجیب‌تر از تمام این حوادث ثروت هنگفتی است که حالا پدر خانواده برای آنها به ارث گذاشته پسر دوم خانواده برای اولین بار  به تنهایی از در منزل خارج شد. او حاضر شد حقایقی شگفت‌انگیز را از این خانه مرموز در اختیار ما قرار دهد

ادامه مطلب ...

یک اتفاق فوق اعاده زیبا و احساسی + عکس

یک اتفاق فوق اعاده زیبا و احساسی + عکس

در یک پارک محلی در بنگال هنگامی که دو نفر نابینا نتوانستند شیر آب را پیدا کنند یک میمون مادر شیر آب را برای آنها باز کرد و تا زمانیکه آنها آب نوشیده و صورت خود را شستند، میمون همانجا ایستاد ، سپس شیر آب را بست و از آنجا دور شد!!
 
 
یک اتفاق فوق العاده زیبا و احساسی + عکس

هفت دلیل برای اینکه از همین امروز لبخند بزنید

آیا شما هم از جمله کسانی هستید که اغلب صبح‌ها با خلق پایین از خواب بیدار می‌شوند و نمی‌توانند از جای خود حرکت کنند؟ این مشکل یک راهکار فوق العاده ساده و بدون خرج دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر لائورل هاس از کارشناسان علوم بهداشتی در آمریکا طی یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه اگزرسایز تی وی در این باره گفت: راه‌حل این مشکل لبخند زدن است اگر به جای نشستن در خانه تلاش کنید تا با لبخندی روی چهره وارد جامعه شوید به زودی جواب این لبخند را از اطرافیان خود دریافت می‌کنید و حالتان بهتر می‌شود.

دکتر هاوس در این رابطه افزود: 7 دلیل قانع کننده وجود دارد که به شما ثابت می‌کند لبخند زدن واقعا برای سلامتی شما مفید است. این دلایل عبارتند از:

1- لبخند زدن خلق شما را بهبود می‌بخشد. حتی اگر احساس خوبی ندارید لبخند بزنید چون با این تغییر ساده نتیجه فوق العاده شگفت‌انگیزی می‌گیرید. وقتی شما به دیگران لبخند می‌زنید بازتاب این عمل از طرف مقابل به شما برمی‌گردد و او نیز به شما می‌خندد. این تعامل در نتیجه به بدن و ذهن شما القا می‌کند که شما واقعا خوشحال هستید.

ادامه مطلب ...

احتمال کشف تمدن 6 هزار سال قبل از میلاد مسیح در تپه بلوچ فیروزه


با پایان یافتن اولین فصل کاوش در منطقه تپه بلوچ فیروزه و یافته‌های باستان‌شناسی، احتمال کشف تمدن 6 هزار سال قبل از میلاد مسیح در این منطقه قوت گرفت.

به گزارش پارس توریسم، «حسین عباس زاده» معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: کاوش‌های باستان‌شناسی در بخش مرکزی تپه بلوچ نشان می‌دهد که بقایای فرهنگی و آثار دوره نوسنگی در لایه‌های زیرین آن مشاهده می‌شود.

او ادامه داد: از نظر نتایج باستان‌شناسی این تپه احتمالا دارای استقرار فصلی است ضمن اینکه با توجه به اشیا به دست آمده در کاوش‌ها احتمال وجود آثار دوره نوسنگی قوت گرفته است که قدمت آن را به هزاره‌های پنجم و ششم قبل از میلاد می‌‌رساند.

«عباس زاده» بیان کرد: به جز دوره نوسنگی، آثاری از عصر آهن نیز در این محوطه تاریخی دیده شده که عمده آن شامل سفال، ابزارسنگی، بقایای احتمالی معماری و اشیا ریز است.

بر اساس گزارش میراث آریا، این مقام مسوول با بیان اینکه سفال‌های به دست آمده بسیار متنوع است، گفت: این آثار شامل سفال‌های قرمز ساده و منقوش، نخودی ساده و منقوش معرف دوره آهن و سفال نوع آشپز خانه‌ای است.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی تصریح کرد: همچنین دستاس‌های سنگی و ماسه سنگی و ابزارهایی در انواع تیغه، تراشه، سنگ مادر و سنگ‌های آهکی در منطقه کشف شده که موید زندگی روستایی در این منطقه است.

او یادآور شد: تپه بلوچ در فاصله 5/3 کیلومتری شمال شهرستان فیروزه به صورت تپه ماهورهایی دیده می‌شود که کاوش‌های انجام شده در این عارضه باستانی با همکاری گروه باستان‌شناسی دانشگاه نیشابور در یک فصل 45 روزه صورت گرفته است.