نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

عاقبت پاسخ دادن به ایمیل ناشناس

See full size image

تهران‌امروز: دو هکر حرفه‌ای که با نفوذ در رایانه یکی از شهروندان بالغ بر 21میلیون ریال وجه نقد را از حساب وی به طور غیرمجاز برداشت کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

 سرهنگ«ستار خسروی» با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بالغ بر 21میلیون ریال وجه نقد وی از طریق هک کردن رایانه و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به سرقت رفته است تحقیقات از سوی کارشناسان و کاراگاهان پلیس فتای استان اصفهان آغاز شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد هکر یا هکرها فایل یا ایمیل‌هایی را برای فرد شاکی ارسال کرده و به محض دریافت این ایمیل‌ها تمام اطلاعات شخصی و شماره حساب‌های بانکی و هر نوع عملیات بانکی وی برای آنها ارسال شده است.

وی افزود: هکرها پس از اینکه به شماره حساب و رمز عبور دست یافتند در یک اقدام سریع مبلغ 21 میلیون ریال را از حساب بانکی شاکی برداشت کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: کارآگاهان سرانجام با استفاده از اطلاعات و ابزارهای نوین پلیسی دو هکر موصوف به نام‌های «آرش - ن» و «محمد - س» را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در منزلشان دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهمان تعداد بسیار زیادی حساب بانکی و رمز عبور افراد مختلف کشف شد تصریح کرد: با انجام این عملیات به نوعی از ارتکاب جرم‌های متعدد دیگر توسط هکرهای مذکور و وارد آمدن میلیاردها ریال خسارت مالی به مردم پیشگیری شد زیرا متهمان علاوه بر هک کردن حساب بانکی شخص شاکی حساب‌های بانکی چندین شهروند دیگر را نیز هک کرده و به رمز عبور آنها دسترسی پیدا کرده بودند و این در حالی صورت گرفته است که خود آن اشخاص ازاین موضوع بی‌اطلاع بودند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: دراین خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد