نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

تبریک سال ۲۰۱۳

وبلاگ  اینجانب محمد شیرانی   سال میلادی ۲۰۱۳ را به همه هم میهنان و مسیحیان عزیز تبریک گفته و این سال را سالی پر از شادی مهر عطوفت به دور از دشمنی قتل غارت کشت کشتار سپری کرده باشید    و برای همگی شما آرزوی بهترین لحظات را دارم .  

من در رویای خود دنیایی را می‌بینم که در آن هیچ انسانی انسان دیگر را خوار نمی‌شمارد زمین از عشق و دوستی سرشار است و صلح و آرامش، گذرگاه‌هایش را می‌آراید.  من در رویای خود دنیایی را می‌بینم که در آن همه‌گان راه گرامی ِ آزادی را می‌شناسند حسد جان را نمی‌گزد و طمع روزگار را بر ما سیاه نمی‌کند.  من در رویای خود دنیایی را می‌بینم که در آن سیاه یا سفید ــ از هر نژادی که هستی ــ از نعمت‌های گستره‌ی زمین سهم می‌برد. هر انسانی آزاد است شوربختی از شرم سر به زیر می‌افکند و شادی همچون مرواریدی گران قیمت نیازهای تمامی ِ بشریت را برمی‌آورد.  چنین است دنیای رویای من!  پس همه ما با همین رویای زیبا سال ۲۰۱۳ را دنبال کنیم .

ادامه مطلب ...

انترنت ملی نمی شود

مهدی اخوان بهابادی را بسیاری به عنوان یکی از نخبگان کشور که رتبه یک کنکور را از آن خود کرده بود می‌شناسند که طی سال‌های اخیر پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده است.

اخوان از آذرماه ۱۳۸۸ فعالیت‌های اجرایی خود را به عنوان معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرد و دی ماه همان سال به سرپرستی بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی کشور (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) و سپس در اردیبهشت‌ماه ۸۹ به سمت قائم‌ مقامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فناوری و امور بین‌الملل منصوب شد. اما پیشرفت‌های او به همین جا محدود نشده و او سال گذشته در قالب حکمی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی شناخته شد.

اکنون مدتی است اخوان به عنوان دبیر این شورا و رییس مرکز ملی فضای مجازی مشغول فعالیت است. پس از انتصاب او به این سمت چندین بار برای مصاحبه با دبیرخانه شورا تماس گرفتیم و درنهایت قرار بر این شد که در تاریخ ۲۲ آذرماه بازدیدی از ایسنا داشته باشد. مشروح صحبت‌های او را در این گزارش می‌خوانید.

 

ادامه مطلب ...

سوئدی ها در اقدامی بسیار جالب و جدید یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را ت

Airplane Hotel

سوئدی ها در اقدامی بسیار جالب و جدید یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را تبدیل به یک هتل لوکس و دیدنی  با اتاق های بسیار مدرن و شیک  کرده اند. هواپیمای Jumbo Stay که در ورودی فرودگاه ایرلندا در استکهلم سوئد پارک شده است پذیرای مهمانانی است که علاقه مند به گذراندن یک شب هیجان انگیز در هواپیما می باشند. در ادامه عکس های جالبی از این هتل لوکس و دیدنی آورده شده است.

برای دیدن بقیه عکسها به قسمت   ادامه کلیک کنید 

ادامه مطلب ...

دو راهکار ساده برای ارسال ایمیل به صورت ناشناس

دو راه ساده برای ارسال ایمیل وجود دارد، بدون این‌که ردپای فرستنده قابل پیگیری باشد. هر دو راه با داشتن حساب کاربری نزد ارائه‌کنندگان خدمات پست الکترونیک و استفاده از نرم‌افزارهای مجانی قابل اجراست.

راه نخست برای فرستادن ایمیل به صورت ناشناس، روش تقریبا مرسوم و آشنایی است. در این روش حساب کاربری جدیدی ایجاد می‌شود که در مراحل ساخت آن نشانی از هویت واقعی کاربر دیده نمی‌شود.

حال اگر کاربر ایمیل خود را با ورود به سایت سرویس‌دهنده (گوگل، یاهو، وب و ...) چک کند و برای این‌کار از نرم‌افزارهای گیج‌کننده مانند "Jap" یا "Tor" استفاده نماید، ردیابی او تقریبا ناممکن است.


ادامه مطلب ...

راز سه هزار ساله مرگ فرعون مصر فاش شد

نتایج پژوهش‌هایی که به تازگی در "مجله پزشکی بریتانیا" منتشر شده است، نشان می‌دهد رامسس سوم از فراعنه مصر نه به مرگ طبیعی، بلکه بر اثر جراحات ناشی از ضربات چاقو به قتل رسیده است. پسر فرعون هم در قتل پدر دست داشته است.

تاکنون تنها می‌دانستیم که فرعون مصر، رامسس سوم، در سال ۱۱۵۵ پیش از میلاد در سن ۶۵ سالگی از جهان رفته است. نتایج پژوهش‌هایی که در موسسه مومیایی‌ها و مردان یخی (EURAC) در آکادمی اروپا در شهر بولزانوی ایتالیا صورت گرفته است، نشان می‌دهد که زندگی فرعون مصر با مرگ طبیعی به پایان نرسیده، بلکه او به قتل رسیده است.

اسکن‌هایی که از پیکر مومیایی شده رامسس سوم تهیه شده است، محل ضربه چاقو بر گردن او را مشخص می‌کند. پژوهش‌گران موسسه مومیایی ‌در ایتالیا پس از این اکتشاف تصاویر مربوط به آن را در "مجله پزشکی بریتانیا" منتشر کردند.

ادامه مطلب ...

ساندویچ را با کاغذ بخورید + عکس

 حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در حین خوردن ساندویچ کاغذ آن را نیز بخورید و این باعث می شود تا مزه بدی ر دهان شما به وجود آید.

خوردن کاغذ ساندویچ ممکن است ضررهای را نیز برای بدن شما به همراه داشته باشد اما به تازگی این مشکل نیز رفع شده است و یک رستوران برزیلی کاغذهای خوراکی همراه غذا سرو می کند.

ادامه مطلب ...