نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

این دوربین، از فکر شما عکس می گیرد


نئوروکام این هفته غوغا به پا کرد.

 
ابزاری که با اتصال به آیفون کار کرده و شامل یک آئینه و خوانش امواج مغزی بوده و به آنچه مثلا فکر می کنید، هنگام نگاه کردن به آن، فعال شده و با استفاده از شاتر دوربین متصل به سر کاربر، کار می کند.

مهمترین قسمت نئوروکام سنسور و حسگری است که امواج مغزی را به سر شما منتقل می کند. این حسگر می تواند فعالیت مغزی شما را رصد کرده و به شماره 60 (صفر تا 100) برسد و با فرمان به آیفون، عکس گرفته شود و عکس مورد همان چیزی شود که شما به اصطلاح به آن فکر می کردید یا آن را می دیدید!

نئوروکام


همچنین نیاز به نگهدارنده مخصوص هستید تا آیفون به صورت فلت روی سر شما (طبق تصاویر) قرار بگیرد. شاید بتوان با این ابزار تشخیص داد که مشتریان در انبار یا فروشگاه علاقمند به خرید کدامیک از اجناس هستند.

موقعیت یابی، انجام مپینگ mapping یا نقشه سازی از آنچه دیده می شود و بعد فکر می شود، به گفته نیکومیمی مبدع این ابزار در ساخت آنچه تصور می شود، نقش داشته است.

کمپانی سازنده در سال 2012 نیز ابزار موسوم به Cat Ears (خوانش امواج مغزی) را عرضه کرد.

تنها مشکلی که فعلا چاره ای برای آن اندیشیده نشده، قرار گرفتن طولانی مدت گوشی آیفون کنار گوش است که باعث اذیت کاربرمی شود.

  ادامه مطلب ...

کشف یک دنیای گمشده در استرالیا/ تصاویر 3 گونه جانور جدید




 دانشمندان در منطقه دور افتاده ای در شمال استرالیا سه گونه جانور مهره دار شناسایی کرده اند که   چندین میلیون سال قدمت دارند.
به گزارش خبرگزاری مهر، "کونراد هاسکین" از دانشگاه جیمز کوک و گروهی از فیلمسازان نشنال جغرافی اوایل سال جاری با بالگرد به منطقه کوهستانی کیپ ملویل در  شبه جزیره کیپ یورک رفتند و از آنچه که در این منطقه مشاهده کردند شگفت زده شدند.

این یافته شامل یک مارمولک دم برگی، سقنقور طلایی رنگ و یک قورباغه ساکن تخته سنگ می شود که هیچ یک از آنها پیش از این دیده نشده بودند.


هاسکین افزود: یافتن این گونه های جانوری جدید در اینجا، یک کشف تاریخی است من هنوز از این یافته ها شگفت زده ام. یافتن این سه مهره دار جدید و متمایز در کشوری که فکر می کردیم به خوبی کاوش شده است شگفت آور است.

 

ادامه مطلب ...

افتتاح بزرگترین فرودگاه جهان در دبی + عکس

فاز نخست بزرگترین فرودگاه جهان در دبی آغاز به کار کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این فرودگاه جدید به نام آل مکتوم پس از راه اندازی تمام مراحل آن در سال 2025 میلادی، می تواند میزبان 160 میلیون مسافر در سال باشد.

فاز نخست این فرودگاه قرار بود در سال 2009 افتتاح شود اما  بروز بحران بدهی های کابینه دبی، این زمان را به تاخیر انداخت.
دبی تلاش می کند از طریق این پروژه، جایگاه اقتصادی و توریستی خود را در جهان تقویت کند.

این فرودگاه در فاز نخست ظرفیت میزبانی از هفت میلیون مسافر در سال را دارد.
فرودگاه جدید دبی در مساحت 140 کیلومتری بخشی از پروژه بزرگتری است که قرار است تا سال 2050 تکمیل شود.  این پروژه شامل 6 منطقه ویژه یعنی مرکز جهانی دبی، شهرک پشتیباتی دبی، شهرک مسکونی، شهرک بازرگانی، شهرک گلف و شهرک هواپیمایی است.

این پروژه در راستای ارتقای سطح ارائه خدمات در زمینه هواپیمایی، گردشگری، بازرگانی و پشتیباتی دبی تا سال 2050 است.

هزینه ساخت و راه اندازی تمامی فازهای فرودگاه جدید دبی تا سال 2025 نیز  30 میلیارد دلار اعلام شده است.


فقر، مغز را کوچک می‌کند

نتایج یک پژوهش نشان داد: فقر و سوء‌تغذیه در دوران کودکی می‌تواند منجر به کوچک شدن مغز شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، یافته‌های تازه پژوهشگران در آمریکا به ارتباط بین سوء تغذیه و توانایی‌های ذهنی و عملکرد آن در مدرسه می‌پردازد.

دانشمندان با انجام اسکن مغز 145 کودک 6 تا 12 ساله دریافتند سوء تغذیه با هیپوکامپ کوچکتر و مناطقی از آمیگدال مغز مرتبط است که هر دو در فرایند حافظه و واکنش‌های احساسی دخیل هستند.

  ادامه مطلب ...