نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

دایناسورها دوباره متولد می شوند


گروهی از محققان در تلاشند در سال آینده جهان را به جایی کمی ترسناکتر از آنچه هست تبدیل کنند، این محققان بر روی پروژه ای متمرکز شده اند که در نهایت منجر به تبدیل شدن یک جوجه به یک دایناسور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدف از اجرای این پروژه احیای دوباره بخشهایی از بدن دایناسورها از قبیل دم، دندانها و دستهای دایناسورها است، برای این کار قرار است پروتئینهای تنظیم کننده در بدن پرندگان مدرن دچار تغییراتی شود.
 
به گفته "جک هورنر" دیرینه شناس موزه "روکیس" پرنده ها همان دایناسورها هستند و در واقع در این پروژه قرار است از دایناسورهای مدرن، دایناسورهای دیگری ساخته شوند. تنها دلیل استفاده از جوجه ها در پروژه این است که توالی ژنوم جوجه به دست آمده است و تا کنون مطالعات بسیار دقیق و کاملی بر روی جوجه ها انجام گرفته است.
 
انتشار این خبر با انتشار کتاب جدید هورنر، "چگونه باید یک دایناسور ساخت: انقراض نباید همیشگی باشد" همزمان بوده است. هورنر در حال حاضر به همراه محققان دانشگاه مک گیل در مونترال پیشرفتهایی در این پروژه داشته اند.
 

 
 

ادامه مطلب ...

کشف برادر دوقلوی کره زمین/احتمال وجود ساکنانی در این سیاره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ستاره شناسان از کشف سیاره ای مشابه زمین در خارج از منظومه شمسی خبر دادند. دمای این سیاره که برخی آن را برادر دوقلوی کره زمین خوانده اند، به طور متوسط ​​72 درجه فارنهایت است.

ادامه مطلب ...

بازیگر مشهور هالیوود چادر به سر کرد+ عکس

کیم کارداشیان، مدل، خواننده و سلبرتی مشهور چند روز برای انجام یک سفر تبلیغاتی به همراه مادرش به شهر دوبی آمده است  وی با حضور در یک مرکز خرید به ناگاه به یک مغازه برقع فروشی(چادر روبنده دار) مراجعه کرد و به همراه مادرش ضمن خرید یک جفت برقع با حجاب در شهر به قدم زدن پرداختند.

ادامه مطلب ...

چگونگی پخته شدن تخم مرغ بوسیله موبایل!! (+عکس)

حتما شنیدید که تلفن همراه یا همان موبایل ضررهای زیادی داره و حتما خیلی از مواقع هم شنیدید که این ضررها اثبات نشده ولی هیچ وقت اصولی بررسی نشده، اما یکی از این معایب اثبات شده و آن گرم شدن مغز در اثر توان زیاد گوشی‌های همراه می‌باشد.
گوشی‌های همرا وقتی که در حال ارسال پیام هستند توانی رو در حد چند وات آزاد می‌کنند (این توان بسته به نوع گوشی و حتی فاصله آن تا گیرنده می‌تواند متغیر باشد) که به خاطر فرکانس بسیار زیادی که دارند می‌توانند در اجسام اطراف جذب بشوند و کمترین اثری رو که دارند بالابردن دما در آن جسم و به خاطر فاصله کمی که با مغز دارند می‌توانند خطرات زیادی را برای مغز به وجود بیاورند. اگه درمرود این موضوع شک دارید می‌توانید آزمایشی را که دو نفر روسی انجام داده‌اند رو انجام بدید.پختن تخم مرغ با موبایل

برای این کار یک عدد تخم مرغ دو عدد گوشی موبایل و یک منبع برای ایجاد صوت دارید و در نهایت هم یک تخم مرغ پخته خواهید داشت که حدود 3000 تومان پختنش خرج برداشته در واقع این امواج ماکروویو هستند که تخم مرغ شما رو می‌پزند.

هردو گوشی در حالت صحبت با یکدیگر هستند و ضبط صوت نیز برای تولید صدا است تا گوشی‌ها دایم در حال ارسال صدا باشند و امواج ماکروویو با توان بالا تولید کنند.

ادامه مطلب ...

اولین پادشاه زن ایرانی پس از اسلام+عکس

“شیرین” ملقب “ام رستم” دختر رستم بن شروین از سپهبدان خانان باوند در مازندران و همسر فخرالدوله دیلمی(۳۸۷ق. ـ ۳۶۶ق.) که پس از مرگ همسر به پادشاهی رسید او اولین پادشاه زن ایرانی پس از ورود اسلام بود. او بر مازندران و گیلان ، ری ، همدان و اصفهان حکم می راند .

به او خبر دادند سواری از سوی محمود غزنوی آمده است.

سلطان محمود در نامه ی خود نوشته بود :

باید خطبه و سکه به نام من کنی و خراج فرستی والا جنگ را آماده باشی .

ام رستم ، به پیک محمود گفت : اگر خواست سرور شما را نپذیرم چه خواهد شد ؟

پیک گفت آنوقت محمود غزنوی سرزمین شما را براستی از آن خود خواهد کرد .

ام رستم به پیک گفت : که پاسخ مرا همین گونه که می گویم به سرورتان بگویید :

در عهد شوهرم همیشه می ترسیدم که محمود با سپاهش بیاید و کشور ما را نابود کند ولی امروز ترسم فرو ریخته است برای اینکه می بینم شخصی مانند محمود غزنوی که می گویند یک سلطانی باهوش و جوانمرد است برروی زنی شمشیر می کشد به سرورتان بگوییداگر میهنم مورد یورش قرار گیرد با شمشیر از او پذیرایی خواهم نمود اگر محمود را شکست دهم تاریخ خواهد نوشت که محمود غزنوی را زن جنگاور کشت و اگر کشته شوم باز تاریخ یک سخن خواهد گفت محمود غزنوی زنی را کشت .

پاسخ هوشمندانه بانو ام رستم ، سبب شد که محمود تا پایان زندگی خویش از لشکرکشی به ری خودداری کند .

ام رستم پادشاه زن ایرانی هشتاد سال زندگی کرد و همواره مردمدار و نیکخو بود.

اولین تلفن همراه متعلق به ناصرالدین شاه بود+عکس

اولین تلفن همراه که شکل و شمایلی به تلفن‌های همراه امروزی ندارد، متعلق به ناصرالدین شاه بود.

به گزارش خبرنگار “سرویس فضای مجازی ” خبرگزاری فارس، اولین تلفن همراه موجود در ایران متعلق به ناصرالدین شاه بوده است.
شکل و شمایل این تلفن همراه که در سال 1230 تولید شده است، به تلفن‌های همراه امروزی شباهتی ندارد.
این تلفن همراه در سفرها همراه ناصرالدین شاه بوده و در زمان نیاز به کابل‌های کشیده شده بین راه وصل و با مخاطب مورد نظر تماس تلفنی برقرار می‌شده است.
این تلفن دارای راهنمای فارسی بوده و ساخت کارخانه البیس شهر زوریخ می‌باشد.

ادامه مطلب ...

زن 35 ساله برزیلی شبیه نوزاد 9 ماهه است

Maria Audete do Nascimento

داستان زندگی بنجامین باتن به حقیقت پیوست با این تفاوت که این زن برزیلی نه پیر می شود و نه جوان. این زن که Maria Audete نام دارد در ماه می 1981 یعنی 30 سال پیش متولد شده اما همانطور که در تصویر مشاهده می کنید هنوز اندامش شبیه به یک کودک 9 ماهه است. این زن به یک خانواده فقیر تعلق دارد و در یک خانه گلی زندگی می کند.


ادامه مطلب ...

تسلیت ماه محرم



شهادت سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام رو به صاحب الزمان عج 
وفقها ومراجع دینی و تمامی شیعیان وموالی مولا علی علیه السلام 
تسلیت عرض میکنم


فرود اضطراری به علت گرفتار شدن خلبان در دستشویی


A side/underneath view of a 767-300ER in Delta Air Lines' white, blue and red color while in-flight

بی بی سی :یک هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی دلتا پس از آن که در دستشویی آن به روی خلبانش قفل شد، به خاطر نگرانی از احتمال هواپیماربایی در فرودگاه لاگاردیا در نیویورک فرود اضطراری کرد.

خلبان یک هواپیمای مسافربری که در میانه پرواز به دستشویی رفته بود، به خاطر نقض فنی قفل در در آن گرفتار شد.

او از پشت در از یکی از مسافران خواست به سراغ خدمه برود و آنها را از وضع خود مطلع کند.

اما هنگامی که این مسافر که دارای لهجه خارجی بود به سراغ کمک خلبان رفت، او دچار ترس شد و اعلام وضع اضطراری کرد.

هواپیمای شرکت دلتا که از کارولینای شمالی راهی نیویورک بود، ۱۴ مسافر داشت و بر اساس ضوابط به خاطر خروج خلبان از کابین، تنها مهماندار پرواز در کنار کمک خلبان بود.

پس از اعلام وضع اضطراری، برج مراقبت به کمک خلبان دستور داد به طوری اضطراری در فرودگاه لاگاردیا فرود بیاید.

خلبان پرواز توانست پیش از فرود هواپیما خود را از دستشویی نجات دهد.
 


فردی که با ۴خواهر ازدواج کرده است

آخرین نیوز: جیگمی وانگچوک- پادشاه بوتان- در سال ۱۹۸۸ با ۴ خواهر متعلق به یک خانواده متشخص بوتانی ازدواج کرد!! در مراسم ازدواج او که فقط خانواده‌های مهم و موبدان معابد حضور داشتند، برای اولین کودک او نیز نامی تعیین شد. هم اکنون او صاحب هشت کودک است.