نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

"قصر پرنده" گران ترین هواپیمای شخصی جهان + عکس

عصر ایران : شرکت ایرباس از تحویل گران ترین هواپیمای شخصی جهان به قیمت نزدیک به 500 میلیون دلار  در ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش عصر ایران، "ولید بن طلال" شاهزاده سعودی و مدیرعامل شرکت "المملکة" خریدار این هواپیماست.  این شرکت در بخش های مختلف سرمایه گذاری می کند. وی برادرزاده ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی است.

او که در سال 2012 با داشتن 25 و نیم میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد در کشورهای عربی است ژانویه 2013 هواپیمای شخصی خود را با عنوان "قصر پرنده" از ایرباس تحویل می گیرد.

"حبیب فقیه" رئیس شرکت ایرباس خارومیانه اعلام کرد: هواپیمای شخصی ولید بن طلال، از نوع سوپر جمبو  A380 است. این هواپیما، گرانترین هواپیمای شخصی جهان و نخستین هواپیما از نوع A380  است که به یک هواپیمای شخصی تبدیل می شود.

این هواپیمای شخصی با گنجایش 600 نفر دارای امکانات زیر است.

اتاق کنفرانس 
سالن مراسم 
5 سوئیت لوکس
20 اتاق لوکس
نمازخانه که کف آن با استفاده از سامانه خودکار، به سمت قبله، تغییر جهت می دهد.
آسانسور میان سه طبقه هواپیما
پارکینگ برای خودرو رولزرویس
حمام بزرگ و مجهز 
نمایشگر در کف سالن که منظره زمین از آسمان را نمایش می دهد.
سالن غذاخوری از جنس سنگ مرمر 
سالن پذیرایی با گنجایش 25 نفر
سالن سینما با صندلی های چرم طبیعی
سالن ورزشی

این هواپیما براساس تقاضا و نیازمندی های اعلام شده ساخته شده است.

ادامه مطلب ...

گران‌ترین مواد غذایی دنیا کدامند؟ + عکس

مجله مهر: گران‌ترین قارچ دنیا، قارچی به نام ترافل سپید است که هر کیلوگرم آن بیش از 10 هزار دلار امریکا می‌ارزد. این قارچ‌های بزرگ که قطرشان به 12 سانتی متر و وزنشان به نیم‌کیلو می‌رسد، زیرزمینی هستند و برای پیدا کردن‌شان از سگ‌های آموزش دیده کمک می‌گیرند.

ترافل سفیدفقط در چهار نقطه از ایتالیا و یکی از شبه جزایر کرواسی پیدا می‌شود و پرورش آنها در آزمایشگاه‌ها با شکست مواجه شده بنابراین تنها راه دسترسی به این قارچ‌ها، پیدا کردن منابع خودروی آنها است. ترافل سفید در تهیه انواع سس‌ها و روغن‌های معطر و البته در صنایع داروسازی کاربرد دارد. البته پای این قارچ گران‌قیمت به جز صنایع غذایی و داروسازی، به عالم سیاست هم باز شده! امسال یک شهروند ایتالیایی به مناسبت پیروزی باراک اوباما در دور دوم ریاست جمهوری‌اش یک کیلو قارچ ترافل سفید به او هدیه داد.

گفته می‌شود گونه‌ای از این قارچ‌ها در مراتع شهرستان طارم استان زنجان و قسمت‌هایی از آذربایجان شرقی، بین جلفا و مرند هم دیده شده است.

ادامه مطلب ...

کشف غار زیرزمینی با تکه های عظیم یخ که هرگز ذوب نمیشود!

میهن استار:تصاویر کشف جدید غاری با یخچال های طبیعی : غار زیرزمینی شگفت انگیز با تکه های عظیم یخ که هرگز ذوب نمیشود

این تصاویر خیره کننده که نفس ها را در سینه حبس میکند دنیای زیبای جدیدی است که در یک شکاف یخ در زیر کوه های راکی ​​کشف شده است.

این غار که شکاف یخی غرش زا نام گرفته است ، به دلیل صدای باورنکردنی که در نتیجه سقوط سنگها به پایین ایجاد میشود و صدای بمب مانند و غرش زا هنگام غلیدن سنگها از بالای غار به ارتفاع ۱۴۰ متری پایین غار ایجاد میشود، بدین نام گرفته است.

 

کشف غار زیرزمینی با تکه های عظیم یخ که هرگز ذوب نمیشود!

 

بقیه عکس ها را در قسمت ادامه ببینید 

ادامه مطلب ...

پیدا شدن جسد کاملن سالم یک دختر پس از 500 سال + عکس

گروهی از دانش.مندان در کشور پرو در غرب آمریکای جنوبی، جنازه دختری را یافتند که تحقیقات نشان داده است حدود ۵۰۰ سال پیش هنگام مرگ ۱۵ ساله بود.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از العربیه، مساله جالب توجه این است که بدن این دختر همچون یک انسان زنده سالم است، دلیل این پدیده آن است که پایین بودن دمای هوا در آن منطقه و توده های برف، مانع از تجزیه شدن جسد او شده است.

تحقیقات از DNA این دختر نشان داده است که او به امپراتوری انکا باز می گردد که در جنوب قاره آفریقا مستقر بود.

شایان ذکر است که امپراتوری انکا به حدود ۵۰۰ سال پیش باز می گردد.

این امپراتوری به رسمی مذهبی با نام ''سلامت'' شهرت داشت که در آن مردگان خود را پس از مومیایی کردن، زیر شن به خاک می سپرد.

اعتقاد این بود که این روش، مردگان را از عذاب و خشم الهی در امان می دارد.


‫خوشحال باشید! دیگر کنترل از راه دور تلویزیون را گم نخواهید کرد!

فارنت: این مطلب یا خبر را باید یک خبر خوب برای کسانی دانست که همیشه کنترل از راه دور تلویزیون خانه‌اشان را گم می‌کنند! گروهی از طراحان و محققان، استیکر‌هایی (برچسب یا قطعات الصاق شونده) با قابلیت ارسال و دریافت امواج بلوتوث ساخته‌اند که با استفاده از آنها می‌توان اشیایی که احتمال گم شدن آنها وجود‌ دارد را ردیابی کرد.

استیکر‌های مورد نظر با نام StickNFind به‌ اندازه یک سکه کوچک هستند و با استفاده از برنامه‌ای که برروی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود می‌توان از امکانات آنها بهره برد. این استیکر‌ها تا ۱۰۰ فوت (حدودا ۳۰ متر) برد دارند و باتری آنها نیز ظرفیت استفاده تا یک‌سال را دارد.

استفاده از این دستگاه بسیار آسان است. تنها کافیست یکی از همین افزودنی‌ها را به اشیایی که فکر می‌کنید به‌زودی گوشه گوشه خانه یا محیط کارتان را به دنبال آنها خواهید گشت وصل کنید تا با استفاده از برنامه مخصوص این استیکرها بتوانید جای دقیق آنها را ‌روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود ببینید.

ادامه مطلب ...

خداحافظ موی سفید! نخستین موی طلا تولید شد

در یک کشف بزرگ که از کاربردهای مختلف از رنگ مو گرفته تا حسگرهای الکترونیکی برای ساخت موادی با ویژگی‌های ارتقا یافته برخوردار است، دانشمندان مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه توانستند برای اولین بار، نانوذرات طلا را درون موی انسان ترکیب کنند.
 
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این دستاورد می‌تواند به موهای سفید بطور دائمی یک رنگ قهوه‌ای را ارائه کند.
 
این فرایند شامل غرق کردن موهای سفید در یک محلول از ترکیب طلای کلروآریک اسید، هیدروکسید کلسیم و آب مقطر بوده که آنها را به رنگ شفاف طلایی درآورده و سپس به رنگ قهوه‌ای تیره در می‌آیند.
 
این محققان با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی تائید کردند که ذرات درون هسته مرکزی قشر مو شکل می‌گیرند و حتی پس از چندین بار شست‌وشو نیز رنگ مو تغییر نمی‌کند.
 
این ذرات که حدود 40 هزار تا 60 هزار بار باریک‌تر از عرض موی انسان هستند، همچنین باعث درخشش قرمزی مو در زیر نور آبی می‌شوند که کاربرد دیگر این دستاورد به عنوان یک ریزحسگر برای نمکهای فلزی را به نمایش می‌گذارد.
 
نتایج این یافته علمی در مجله Nano Letters منتشر شده است. 

کشف شاهدی بر قابلیت تشخیص مردان خیانتکار ناشناس توسط زنان

تیمی از محققان دانشگاه غرب استرالیا در پژوهش جدید خود نشان داده‌اند که زنان می‌توانند تنها با نگاه کردن به چهره یک مرد ناشناس بفهمند آیا وی خیانت خواهد کرد یا خیر.
 
به گزارش سرویس پژوهشی دانشجویان ایران(ایسنا)، این محققان حدود 200 عکس از مردان و زنان را به نمایش گذاشته و دریافتند که زنان می‌توانند دقیق‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، خیانتکاران را تشخیص دهند.
 
به گفته آنها، ایده توانایی قضاوت زنان در مورد خیانت مردان تنها با نگاه کردن به آنها، در حقیقت درست است.
 
این پژوهش که در مجله Biology Letters منتشر شده، به بررسی توانایی زنان و مردان برای تشخیص چهره فرد خیانتکار به نگاه کردن به عکس آنها پرداخته است.
 
در این پژوهش به 34 مرد و 34 زن ، 189 تصویر رنگی از چهره‌های قفقازی نشان داده و از داوطلبان خواسته شد تا این چهره‌ها را بر اساس قابل اطمینان آنها رتبه‌بندی کنند.
 
نتایج این آزمایش نشان داد که زنان از قابلیت بیشتری نسبت به مردان برای تشخیص چهره‌های دارای سابقه دروغ و خیانت برخوردارند.
 
این تفاوت می‌تواند به دلایل مختلف باشد. به گفته دانشمندان، شاید زنان از آن جهت به این میزان قابلیت رسیده باشند که هزینه شکست برای آنها بیشتر است. این در حالیست که مردان نیز اشتباهات زیادی می‌کنند.

 یک دلیل احتمالی می‌تواند این باشد که جنس نر حیوانات و نیز انسان، هزینه کمتری برای خیانتکار بودن جفت خود می‌پردازد و همچنین هزینه‌های فیزیکی بارداری، تولد و پرورش کودک را بر عهده ندارد.
 
به گفته محققان، این اولین گواه بر واقعیت داشتن قابلیت شناسایی چهره‌های خیانتکار جنس مخالف ناشناس، توسط زنان است.

دریافت پیام‌های فوری روی لنز چشم

دانشمندان دانشگاه گنت بلژیک در دستاوردی که مفهوم جدیدی را به اصطلاح «پیام فوری» خواهد داد، یک فناوری جدید را بوجود آورده‌اند که اجازه می‌دهد پیامهای الکترونیکی از روی تلفن همراه بطور مستقیم بر روی لنزهای تماسی در چشم کاربر منتقل شود. 
 
به گزارش ایسنا، این نمایشگر ال‌سی‌دی کروی شکل با استفاده از فناوری بی‌سیم، تصاویر ارسالی را کنترل می‌کند. 
 
قابلیت این لنز با ارسال یک شکل دلار بر روی آن به نمایش گذاشته شد. 

این دستاورد یک گام رو بجلو برای نمایشگرهای لنز تماسی کاملا پیکسلی با جزئیات مشابه نمایشگر تلویزیون بوده که می‌تواند بطور کامل شیوه ارتباطات امروزی را متحول کند. 
 
این فناوری جدید بدین معنی است که کل سطح لنز تماسی برای نمایش تصویر و پیامک استفاده خواهد شد. 
 
محققان همچنین در حال بررسی امکان استفاده از این لنزها به عنوان عینک آفتابی هستند که با سطح نور خورشید سازگار می‌شوند. 

ادامه مطلب ...

فناوری شگفت انگیز مایکروسافت: تبدیل مستقیم صدای شما به زبان‌های د

http://vimeo.com/54706261#

مایکروسافت به تازگی ویدیویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد، غول نرم‌افزاری دنیا بسیار فراتر از آنچه تصور می‌کنیم، در زمینه ترجمه همزمان گام برداشته است. از طریق این ابزار کاربر به زبان خود صحبت می‌کند، سپس صدای او تجزیه و تحلیل شده و به زبان مورد نظر مخاطب او تبدیل شده و پخش می‌گردد. در ادامه توضیحات بیشتر به همراه ویدیو مربوط به این سرویس جذاب را مشاهده خواهید کرد. ادامه مطلب ...

تصاویر: زوجی که مدت 22 سال در فاضلاب زندگی میکنند!

ملت ایران: یک مرد کلمبیایی که سابقا معتاد و قاچاقچی بوده است به همراه همسر و سگش مدت 22 سال است در فاضلاب زندگی میکند.

آنها در مدت زمان زندگی شان در این مکان توانسته اند یک اجاق گاز، یک کولر و یک تختخواب در این مکان نصب کنند . آنها حتی یک تلویزیون دارند که برایشان سرگرمی خوبی محسوب میشود.

ادامه مطلب ...

عکس: قبرستان در میان آسمان خراش

ملت ایران: به تازگی در منطقه یک قبرستان قدیمی در "تایوآن" چین پروژه های ساختمانی در حال انجام است و بسیاری از مردم قبرهایشان را به این شرکت فروخته اند تا آن ها به کارشان ادامه دهند اما تنها یک خانواده اجازه این کار را نداده است.

ادامه مطلب ...

چاندبائوری ،عجیب ترین چاه آب جهان در هند !+تصاویر


میهن استار:چاندبائوری چاه پلکانی معروفی است که در روستای  آبهانری در نزدیکی جیپور در ایالت راجستان هندواقع شده است. این بنا مقابل معبد هرشات ماتا واقع است و در قرن نهم ساخته شده است . چاند بائوری  شامل ۳۵۰۰ راه پله باریک است که بر روی ۱۳  طبقه بنا گردیده است. ساختمان آن  در حدود ۱۰۰ فوت به داخل زمین  گسترش یافته  و این بنا یکی از عمیق ترین و بزرگترین چاه های آب پلکانی در هند است.

 چاندبائوری ،عجیب ترین چاه آب جهان در هند !+تصاویر

ادامه مطلب ...