نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

خاطرات مربی جودوی بن لادن +عکس های "بن لادن جودوکار"

به گزارش انتخاب به نقل  از رویترز، "جیمی وو" می گوید که بن لادن قد بلندی داشت و نمی توانست در جودو موفق باشد. برای همین من به او پیشنهاد کردم که از این ورزش دست بکشد.


خاطرات مربی جودوی بن لادن +عکس های


از سمت راست=بن لادن-جیمی وو

"وو"  می گوید که بن لادن خیلی اصرار کرد و من هم قبول کردم که او را در کلاسم جودوی خود در ریاض بپذیرم.

وی می گوید: من مربی تیم ملی جودو عربستان سعودی از سال 1981 تا 1991 بودم. بن لادن دو سه بار در هفته به کلاس جودو می آمد.

این مربی جودو می گوید: من پس از 1984 دیگر بن لادن را هرگز ندیدم. بن لادن از سایر شاگردانم در کلاس بهتر کار می کرد، نه به خاطر قدش بلکه به خاطر جدیتش.

وی می گوید: من بن لادن را فقط با نامه اسامه می شناختم او زمانی که دانشجو بود در کلاس های من حضور می بافت. من از اسم بن لادن او خبر نداشتم.

خاطرات مربی جودوی بن لادن +عکس های
از سمت راست=جیمی وو-بن لادن-ناشناس


این مربی جودو می گوید: بعد از 11 سپتامبر من به سمیناری دعوت شدم و برخی از شاگردان سابق من هم آنجا بودند. 

انها گفتند: "اوه جیمی! حالا اسامه دیگر قهرمان ماست"

وی گفت: من تعجب کرده بودم و ناگهان خاطراتی از او در ذهنم تداعی شد و گفتم "اوه این یارو".

خاطرات مربی جودوی بن لادن +عکس های

"جیمی وو" گفت: یک روز همسرم به مرکز جودو آمد تا مرا پیدا کند. زیرا او می خواست به خرید برود و من هم دیر کرده بودم.

خاطرات مربی جودوی بن لادن +عکس های

وی می گوید: او به کلاس من آمد. همه ی شاگردان لبخندی بر لب داشتند اما یکی از انها که قد بلند (بن لادن) بود پیش من آمد  و گفت: او کیست؟من جواب دادم که او همسر من است. سپس اسامه گفت"اینجا کلاس جودو است، هیچ زنی نباید اینجا باشد". این خاطره ی من از اسامه بود.

خاطرات مربی جودوی بن لادن +عکس های
از سمت چپ به راست= ناشناس-بن لادن-جیمی وو

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد