نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

باشگاه ورزش لختی ها در اسپانیا افتتاح شد


بی بی سی : یک سالن ورزشی در منطقه باسک اسپانیا روش جالبی برای مبارزه با آثار نامطلوب رکود اقتصادی ارائه داده است.

این سالن ورزشی برای طرفداران لختی گری، فرصتی را فراهم کرده که بدون قید و بند در انظار عمومی لخت و عور تمرین های ورزشی خود را انجام دهند.

سالن ورزشی "ایزی جیم" (Easy Gym)، در شهر آریوگوریاگای منطقه باسک اسپانیا، اولین سالن ورزشی در اسپانیاست که این خدمات را در اختیار علاقمندان قرار داده است.

مرچه لاسکا، صاحب سالن ایزی جیم و پایه گذار تمرین های ورزشی عجیب "لختی"، به بی بی سی گفت: "با توجه به بحران اقتصادی ما متوجه شدیم که تعداد کمتری حاضرند پول عضویت در سالن ورزشی را بدهند. من خودم طرفدار لختی گری نیستم. البته مشکلی هم با این راه و روش ندارم اما انگیزه ما از این ابتکار جدید کسب درآمد بوده است."

ذوق و شوق لختیسالن ورزشی ایزی جیم قبل از این که برای پول طرفداران لختی گری کیسه بدوزد و کلاس های ورزشی لختی را به برنامه های خود اضافه کند، تحقیقات مفصلی انجام داده است.

گردانندگان سالن ورزشی ایزی جیم در تحقیقات خود متوجه شدند که دو استخر محلی ساعت های خاصی را در ماه برای کسانی در نظر گرفته اند که دوست دارند روز تولدشان با لباس مخصوص در این روز شنا کنند.

هر سال نیز، شن های ساحلی سوپلانا، شهری در نزدیکی آریوگوریاگا، زیر پای دوندگان مسابقه دوی لختی ها، لگدکوب می شود.

در منطقه باسک اسپانیا دست کم دوازده ناحیه ساحلی برای طرفداران لختی گری وجود دارد و تعداد این گونه ساحل ها در سراسر اسپانیا زیاد است.

مائیته ویکونا، رئیس انجمن لختی گراهای باسک که هفته پیش در جلسه ای آزمایشی برای لختی گراها در سالن ورزشی ایزی جیم برپا شده بود، شرکت کرد، گفت: "ما همیشه به فعالیت های خارج از منزل علاقمند هستیم. ورزش کردن بدون لباس کاری موافق با طبیعت و راحت تر است."

نود درصد از اعضای این انجمن در نظر سنجی گفته اند ترجیح می دهند همه نوع کلاس های نرمش و ورزش را لخت انجام دهند.

اما منتقدان این نوع ورزش ها می گویند دویدن با سرعت، لخت و عور احتمالا خیلی لذتبخش نیست.

آنها می گویند پوشیدن لباس های ورزشی که طراحی آن با گذشت زمان پیشرفت می کند، بی دلیل نیست.

اما صاحب سالن ورزشی ایزی جیم قبول ندارد که انجام و ادامه ابتکار جدید او دشوار است.

خانم لاسکا می گوید: "اگر فردی لختی گرا بودن را امری طبیعی می داند به این معنی نیست که کودن و بدون ذکاوت است. اگر مراجعان زن بخواهند، می توانند بالا تنه بپوشند. اما تمرین های ورزشی مانند دوچرخه ثابت، وزنه برداری و ایستادن روی پلکان ورزشی را می توان به راحتی لختی انجام داد."

ایزی جیم تاکید دارد که به اعضا حوله می دهد که راحت از دستگاه های ورزشی یا کلاس های نرمش لختی استفاده کنند.

اما همه با این ابتکار موافق نیستند.

صاحب یک سالن ورزشی سنتی در بیلبائو به بی بی سی گفت: "به نظر من انجام تمرین های ورزشی به صورت لختی خیلی غیربهداشتی است. لباس، عرق بدن را جذب می کند. ببینم وقتی لختی، عرق ها کجا می رود؟ به دستگاه ورزشی، زمین و یا به فردی که بغل شما ورزش می کند، می چسبد؟"

خانم لاسکا اذعان کرد که با وجود همه تحقیقات، تعداد کسانی که در روز افتتاح کلاس های ورزشی لختی این سالن شرکت کردند، قابل توجه نبوده است.

او گفت: "اما آنهایی که آمدند واقعا خوششان آمد و لذت بردند."

از ماه مه به بعد سالن ورزشی ایزی جیم بعد از ظهر شنبه هر هفته و تمام روز یکشنبه را به کلاس های ورزشی لختی اختصاص خواهد داد.

گویا یک معلم یوگا با سالن ورزشی ایزی جیم در تماس بوده و گقته که علاقمند است کلاس های لختی برگزار کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
moory شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:01 ب.ظ

دستت درد نکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد