نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

پسر 21 ساله عربستانی ، کلکسیونر دار برترین خودروهای جهان +عکس


تلاش سخت برای به دست آوردن پولی هرچند ناچیز برای گذران زندگی، مسئله ای روزمره برای مردم عادی است. صبح تا شب کار می کنیم تا بتوانیم لقمه ای نان بر سر سفره بیاوریم. جدای از این تلاش، شب ها هم فکر دردسرهای فردا، خواب آسوده را از چشمانمان می رباید. اما دیا اِل عیسی ، دانش آموز 21 ساله به هیچ عنوان با این قبیل دغدغه ها سر و کار ندارد. دیا که پسر یک تاجر مولتی میلیاردر عربستانی است، جوان ترین کلکسیونر داری به شمار می آید که توانسته 30 ابرخودرو و خودرو لوکس را با بهای تقریبی 4.5 میلیون پوند در گاراژ منزل خود گرد هم بیاورد. از میان مهم ترین خودروهای موجود در این کلکسیون می توان به 5 دستگاه فراری، 5 دستگاه پورشه، سه دستگاه لامبورگینی، دو دستگاه رولزرویس و یک دستگاه مک لارن مرسدس اشاره کرد. البته این لیست به همین جا ختم نمی شود. سال بعد، با اضافه شدن کونیخزگ آگره آ تازه متولد شده و یک دستگاه بوگاتی ویرون، به مناسبت بیست و دومین سالگرد تولدش، ارزش کلکسیون او تقریبا دو برابر خواهد شد. البته قرار بود یک دستگاه فراری 458 ایتالیا نیز به این جمع ملحق شود که به طرز نامعلومی در سریال آتش سوزی های این مدل از فراری، در فرودگاه هیترو آتش گرفت. این فراری 458 ایتالیا که از تزئینات کمپانی معروف مد D&G در داخل کابین بهره می برد، بهایی برابر با 300 هزار پوند داشت. این در حالی است که دیا فقط 30 هزار دلار از این مبلغ را به عنوان غرامت از سوی فرودگاه دبی و انبار داری آن دریافت کرد، البته در حال حاضر شکایتی را نیز ارائه داده است. دیا درمورد این خودرو خود می گوید: «من دیگر به سراغ 458 ایتالیا نخواهم رفت. احساس می کنم این خودرو بدشانسی می آورد. دیا درحال حاضر در رشته مهندسی در دانشگاه شهر ریاض در حال تحصیل است ، البته همانند بسیاری از جوانان ثروتمند کشورهای حاشیه خلیج فارس، تعطیبلات خود را در لندن، مونترال کانادا  و لاس وگاس می گذراند. البته گاهی اوقات نیز به جاده های سوزان این کشور که محدوده سرعت 75 مایل بر ساعت دارند می رود تا خودروهای کلکسیون خود را تست کند.







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد