نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

نخست، تاریخ سرزمین خودت را بدان، سپس تاریخ دیگران را بخوان.((فرانسیس فانون))

اجتماعی .فرهنگی .هنری.علمی .طنز (( عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار هم اند ))مردان بزرگ تاریخ، سرنوشت ملتها را تعیین می کنند.((اشپنگلر))

عکس های دلخراش از زن ایرانی قربانی اسیدپاشی + 18

هنگامی که زنگ منزل، طاهره به صدا درآمد او نمی‌دانست که چهار لیتر اسید سولفوریک در انتظارش برای انتقام‌جویی است.( اگر روح لطیفی دارین لطفاً عکس های این مطلب را نبینید )

 

acid01 عکس های دلخراش از یک قربانی دیگر اسید پاشی در ایران+18

به گزارش ایسنا ، طاهره زن جوان ۲۶ ساله همدانی در آغازین ساعات روز ۱۵ اردیبهشت ماه سال گذشته با شنیدن صدای زنگ حیاط منزلش به همراه دختر ۳ ساله‌اش به سمت حیاط می‌رود.

طاهره پس از بازکردن در حیاط با زن ناشناس و بلندقامتی روبرو می‌شود که دستکشی بر دست و سطل‌آبی رنگی به همراه داشت و این زن با بیان اینکه شیره انگور از طرف مادرشوهرش برای او آورده است از طاهره می‌خواهد که برای آوردن ظرف بزرگتر به خانه‌اش برود.

هنگامی که طاهره برای برداشتن ظرف بزرگتر به داخل خانه‌اش رفت، «مونا» این زن‌ناشناس از فرصت استفاده کرده و به طور ناگهانی وارد خانه شد به گونه‌ای که هنگامی که طاهره از آشپزخانه خارج می‌شود زن ناشناس در فرصتی مناسب با آچاری که به همراه داشت، ضربات متعددی به سر طاهره می‌کوبد.

پس از آن‌که طاهره بی حال بروی دو زانوی خود قرار می‌گیرد، مونا، چهارلیتر اسیدسولفوریک را که در سطل آبی رنگ به همراه داشت را بر روی بدن طاهره می‌ریزد و این درحالیست که کودک طاهره که پشت مادر پناه گرفته بود نیز از این جنایت مصون نماند و قسمتی از صورت و بدنش در اسید می‌سوزد.

رحیم فریبا وکیل طاهره درباره این پرونده به خبرنگار حوادث ایسنا، گفت: با بستری شدن طاهره در بیمارستان بعثت همدان، ماموران پلیس نیز شناسایی زن ناشناس را در دستور کار خود قرار دادند و پس از ساعتی از آغاز تحقیقات زنی جوان و بلندقامت در حالی دستانش بر اثر سوختگی ناشی از اسید دچار تورم و سوزش شدید شده بود به بیمارستان بعثت مراجعه که با توجه به اطلاعات به دست آمده ماموران به این زن مشکوک می‌شوند.

وی افزود: ماموران در بررسی اولیه در حالی که تلاش داشتند رابطه‌ای میان دست‌های زن مراجعه کننده به بیمارستان و حادثه طاهره بیابند متوجه اظهارات ضد و نقیص جعفر (همسر طاهره) شده و در بررسی‌های بیشتر که از این دو (جعفر و زن مراجعه‌کننده) داشتند، زن جوان را به عنوان عامل اسیدپاشی به طاهره دستگیر کردند.

وکیل طاهره با بیان اینکه «مونا» در اعترافاتش اسیدپاشی به طاهره را قبول کرده است گفت: وی اعتراف کرده که با همسر طاهره (جعفر) رابطه داشته و برای انتقام‌جویی از طاهره اقدام به اسیدپاشی کرده است.

به گفته فریبا، در حال حاضر مونا با پس گرفتن انگیزه انتقام‌جویی ادعای جدیدی مطرح و مدعی شده است که جعفر از ارتباط پنهانیشان فیلم و عکس تهیه کرده است و او را تهدید به اسیدپاشی کرده است.

فریبا با بیان اینکه چشم‌ها، گوش‌ها، کف سر، گردن، سینه و قسمتی از پاهای طاهره در اسید ذوب شده است، گفت:‌ براساس نامه پزشکی قانونی بینایی هر دو چشم طاهره تخریب شد و پلک‌ها و ابروهای وی نیز در اسید ذوب شده است و در نامه پزشکی قانونی فساد دائمی بینی طاهره نیز تائید شده است.

وکیل تسخیری طاهره افزود: علاوه بر از بین رفتن لب‌ها، این زن ۲۶ ساله حدود ۴۰ درصد از دندان‌های وی نیز نابود شد و درصدی از موهای وی نیز در اثر شدت سوختگی ناشی از اسید قادر به رویش مجدد نیست.

به گفته وی، ۶۰ درصد از شنوایی گوش‌های وی نیز از بین رفته است و بدن وی در ناحیه سینه ۴۰ درصد گوشت اضافی آورده است.

فریبا افزود: بنا بر تشخیص پزشکان، پزشکی قانونی «پانیذ» دختر طاهره هر دو به اضطراب پس از حادثه مبتلا شده‌اند که این مساله سبب شده است مادر و دختر هیچ‌گاه صحنه حادثه را از یاد نبرند.

acid02 عکس های دلخراش از یک قربانی دیگر اسید پاشی در ایران+18

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه دادگاه این پرونده اسیدپاشی گفت: مونا در جلسه دادگاه مدعی شد که جعفر وی را به ماده‌مخدر شیشه معتاد کرده و در هنگام اسیدپاشی به دلیل استعمال موادمخدر شیشه در حالت طبیعی نبوده است اما تاکنون ادعای این فرد در مورد مصرف موادمخدر در زمان ارتکاب جرم ثابت نشده است.

acid03 عکس های دلخراش از یک قربانی دیگر اسید پاشی در ایران+18

وی با اشاره به وضعیت «مونا» و «جعفر» گفت: در حال حاضر هر دو در بازداشت به سر می‌برند اما چندی پیش به دلیل آن که بازپرس دخالت مستقیم و موثر جعفر در اسیدپاشی را رد کرد، قرار منع تعقیب وی را صادر شده است.

فریبا در مورد وضعیت کنونی طاهره نیز به ایسنا گفت: طاهره به دلیل شدت سوختگی از روبنده استفاده می‌کند و فرزندش نزد خانواده جعفر سکنی دارد.

به گفته وی از آنجایی که اسیدپاشی عمدی، پوشش بیمه‌ای ندارد، طاهره برای ادامه راه درمان خود با مشکلات مالی مواجهه است.

به دلیل شدت سوختگی چشم چپ طاهره کاملا تخریب شده است

همچنین دکتر محمد طاهررجبی، پزشکی که از یک ماه پیش کار درمان طاهره را آغاز کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره پرونده پزشکی وی گفت: به دلیل شدت سوختگی چشم چپ طاهره کاملا تخریب شده است و در حال حاضر چشم راست این فرد نیز درحد تشخیص نور درمان شود اما به هر حال آن انتظاری که طاهره از درمانش دارد با واقعیت موجود تفاوت دارد.

این متخصص چشم و فوق تخصص جراحی زیبایی افزود: می‌توان بر روی اطراف چشم و گونه طاهره عمل زیبایی و پوست انجام داد اما به دلیل شدت سوختگی پوستی در بدن طاهره باقی نمانده است که بتوان از آن برای درمان استفاده کرد.

acid04 عکس های دلخراش از یک قربانی دیگر اسید پاشی در ایران+18

وی افزود: بینی این زن ۲۶ ساله کاملا تخریب شده است به گونه‌ای که تنها استخوانی باقی مانده است و در ناحیه سینه و گلو نیز باید بر روی طاهره عمل جراحی صورت گیرد.

رجبی افزود: در یک ماهه گذشته سه عمل پیوند پلک پایین، رفع چسبندگی داخلی پلک و پلک بالایی چشم راست بر روی این زن انجام شده است، گفت: خوشبختانه عمل‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه اسید باعث تخریب درونی چشم و قرنیه می‌شود ‌گفت: یکی از مشکلات پیش روی درمان طاهره آب سیاه موجود در چشم اوست چرا که آب‌سیاه در بلندمدت موجب تخریب عصب بینایی چشم می‌شود.

acid05 عکس های دلخراش از یک قربانی دیگر اسید پاشی در ایران+18

نظرات 13 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 ب.ظ

ضعف حکومت ما از اینجا معلوم میشود یک مجرم سیاسی شانس بیاره اگه تاروز دادگاه زنده بمونه ام ارها حتی شاهد بخشش این موجودات کثیف بوده ایم یادمه که قاضه امنه گفته بود باید جوری اسیددر چشم متهم بریزیم که در حد امنه بینایی اش تخریب شود اینجوری میشه حر کی میادو اسید باشی مکنه اینارو باید جلوی مردم با اسید سوزوند

222 دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 ق.ظ

...... دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 ب.ظ

خدا لعنت کنه اون فردو که این بلارو سر این بیچاره آورده

سارا چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:22 ب.ظ

اگه قانون قانونه
باید اون زن کثیف رو هم اسیدی کنن
ولی کو قانون
در برابر بعضی از بی عدالتی های این دنیا آدم نمی دونه باید کی رو نفرین بکنه
الهی همین بلا سر همه ی مقصراش بیاد
لعنت به این دنیا

پارسا شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ق.ظ

تاوان کدام گناه است این مصیبت ....!
درد ناک است در پناه سقف همسرت زندگی ات به جهنمی تبدیل شود که باورش هم با عذابی وحشتناک توام است....!
حرص....طمع......شهوت......نفس سرکش....چشمهای ناپاک و فریبنده.....!
آه ...آه..خدایا ما به کدامین دره سقوط خواهیم کرد....؟
خدای مهربان ما را از تمام آلودگیها پاک و محفوظ بدار....!
آمین
انسانیتم آرزوست

سینا شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:02 ب.ظ


هی من نمیدونم دیگه بیچاره باید باچه انگیزه ای زندگی کنه
نه دیگه میتونه کسی رو ببینه نه کیسی میتونه اونو ببینه
باید اون زن رو به همین مشکل(اسید پاشی)دچار کرد تا بفهمه که چه دردی داره هم از لحاظ روحی وهم جسمی

سارو دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ق.ظ http://www.cloob.com

اگه قانون هم در ایران بود باید در جا اون زن را اعدام میکردن......................

سمانه پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:26 ب.ظ

خیلی آدمای بی شعوری پیدا میشن آخه کی دلش اومده با این بچه این کارو بکنه؟؟؟اگه یه جایی این یارو ها رو ببینم .......... متحول شدم

AMIN BIBAK یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:24 ب.ظ

مکافات خانه همین دنیاست مونا و جعفر عزیز. انشالا خبر مرگتون.

آمیتیس پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:24 ب.ظ

من که عکس ها رو دیدم حالم واقعاً بد شد...خدا ان شاالله کسایی که باعث این بدبختی شدن رو به سخت ترین مجازات ها گرفتار کنه...

مصی جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:52 ق.ظ

لعنتی اخه چطور دلت اومد.به اون بچه فکر نکردی اخه

الهام یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:35 ق.ظ

خدا لعنتش کنه .این چه کاری بود با این زن کرده.قانون باید با این طرف برخورد جدی کنه که دیگه افرادایی مثل این دست به این چنین کاری نزن. باید این زن کثیف در ملا عام اسیدپاشی کرد.

ehsan چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:45 ق.ظ

ولی به نظر من نباید این آشغال رو اعدام کنن چون واقعا کاری که با این زن کرده از مرگ هم بدتر به نظر من با مرگ نمیتونه تقاص پس بده فقط باید روش اسید ریخته بشه ولی متاسفانه باید بگم این خانوم چند روز دیگه یک پارتی پیدا میکنه راحت از محاکمه فرار میکنه چون واقعا عدالت در ایران همینجوریه متاسفانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد